Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Polisiye Roman | ELL 566 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bu tür üzerine iyi bilgi sahibi olurlar. |
2. Türü standart edebiyatla bağlantılı olarak tartışabilirler |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, detektif romanı, polisiye seriler ve psikolojik gerilim içeren polisiye romanları karakter, merak oluşturma ve öykü yapısı, türün edebi değeri ve diğer edebi türlerle ilişkileri gibi kuramsal özelliklerini göz önünde bulundurarak inceler. Konular on dokuzuncu yüzyıl metinlerinden yirminci yüzyıl postmodern romana ve son gelişmelere; radyo ve televizyon dizilerine ve filmlere kadar çeşitlilik gösterir.
Dersin odak noktası, İngiliz (Collins, Doyle, Chesterton, Christie, Sayers, Alllingham, Marsh, Creasey, Rankin, McCall Smith, Rendell vb.); Amerikan (Poe, Gardner, Chandler, Hammett, Leonard, Nabokov, Auster, Highsmith, Leon, Paretsk vb.); ya da Fransız (Leroux, Gaborieux, Aveline, Lemaitre, Grangé, Aubert, Vargas); Belçika (Simenon); İsviçre (Dürrenmatt); İspanya (Zafón, Montalbán); İtalya (Eco); İsveç (Larsson, Sjöwall, Wahlöö); Türkiye (Safa, Ümit, Serbes, ve Pamuk) gibi çeşitli ülke yazarlarının yapıtları olabilir.
Ders aynı zamanda Barthes, Caillois, Hartman, Holquist, John T. Irwin, Lacan, Merivale, Most, ve Susan Elizabeth Sweeney gibi kuramcıların tür hakkında yazdıklarını da ele alacaktır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Gizem ve polisiye kurgunun özelliklerine giriş |
2 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
3 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
4 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
5 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
6 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
7 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
8 | Vize |
9 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
10 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
11 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
12 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
13 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
14 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
|
Kaynaklar: |
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Gary Warren Niebuhr Make Mine a Mystery: A Reader’s Guide to Mystery and Detective Fiction
Rebecca Martin Crime and Detective Fiction (Critical Insights)
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |