Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Dönem Çalışmaları¦ Özel Konular I | ELL 548 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Dönemin önemli edebi, sanatsal ve diğer türden metinleri hakkında bilgi sahibi olurlar. |
2. Dönem ve dönemin metin türleri üzerine çaşitli eleştirel bakış açıları kazanırlar. |
3. Dönemle ilgili konularda eleştirel ve akademik çalışmalar üretirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Dönem çalışmaları ya da Tür Çalışmaları derslerinde (örneğin, ulusötesi edebi etkiler, marjinal türler, bilimsel, sanatsal, politik metinler ve akımlar, vs.) daha yüzeysel olarak ele alınabilecek bir döneme daha ayrıntılı olarak odaklanma fırsatını sağlar. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Döneme giriş |
2 | Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması |
3 | Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması |
4 | Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması |
5 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
6 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
7 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
8 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
9 | Vize |
10 | Seçilmiş kültürel konular ve tarih-ötesi bağlamların tartışılması |
11 | Seçilmiş kültürel konular ve tarih-ötesi bağlamların tartışılması |
12 | Seçilmiş kültürel konular ve tarih-ötesi bağlamların tartışılması |
13 | Seçilmiş kültürel konular ve tarih-ötesi bağlamların tartışılması |
14 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
|
Kaynaklar: |
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler
Öğrenciler derslerin en az % 70'ine katılmak zorundadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %50 |
Proje | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenciler edebi ve kültürel yapıtları inceleyerek yaratıcı olmayı, yeni bilgi ve anlama biçimleri üretmeyi öğreneceklerdir. | 4 |
2 | Öğrenciler araştırma alanlarıyla ilgili olan etik konularda aktif rol alacaklar, araştırma yöntemlerini kullanarak edebiyat ve kültür incelemeleri yapacaklardır. | 4 |
3 | Öğrenciler, ulusal ve uluslararası araştırma ve eğitim ortamlarında bilgilerini aktarmak suretiyle topluma hizmette bulunacaklardır. | 1 |
4 | Öğrenciler İngiliz edebiyatının dönemleri ve akımları ile edebi tür ve terimler konularında uzmanlaşacaklardır. | 4 |
5 | Öğrenciler çok kültürlülük, ırk, toplumsal cinsiyet ve sosyal sınıf gibi toplumsal konularda tartışma becerisini geliştirecektir. | 2 |
6 | Öğrenciler İngiliz Edebiyatı dışındaki edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 2 |
7 | Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili bilgilerini edebiyat ve kültür metinlerinin incelemesinde kullanacaklardır. | 2 |