Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
19. Yüzyıl Edebiyatı I | ELL 541 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 19. yüzyıl edebiyatı hakkında iyi bilgi sahibi olurlar. |
2. 19. yüzyılın edebi akımlarını tartışabilirler. |
3. Romantisizm'i tanımlayabileceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders on sekizinci yüzyılın sonunda ve on dokuzuncu yüzyılın ilk yarısında edebiyatta ortaya çıkan bazı gelişmeleri inceler. Derste İngiliz edebiyatının Romantik dönem şairleri (Blake, Coleridge, Wordsworth, Keats, Shelley, ve Byron) ile Avrupa’daki felsefesi (örneğin, Kant, Rousseau, Schelling, Fichte and Schoupenhauer; Kierkegaard’da erken dönem varoluşçu düşünce) ele alınabilir, ya da dönemin bazı romanları (örneğin, Scott, Austen, Godwin, Edgeworth ve Mary Shelley’nin romanları) incelenebilir. Ayrıca dönemin devrim niteliğindeki önemli değişimleri ve zengin düzyazı geleneği Burke, Paine, Godwin ve Wollestonecraft’ın yazılarına bakılarak tartışılabilir. Derse uluslararası bir açıdan da yaklaşılabilir ve Amerikan (örneğin, Emerson’ın denemeleri, Irvin ve Poe’nun kısa öyküleri, Cooper, Melville ve Hawthorne’un romanları, Longfellow, Whitman ve Dickenson’ın şiirleri); Alman (Goethe ve Schiller, Sturm ve Drang, Heine ve Hölderlin’in şiirleri, Hoffman ve Kleist’ın kısa öyküleri); Fransız (Stendal, Balzac, George Sand) ve Rus (Lermontov, Pushin, Gogol) edebiyatındaki gelişmelere de odaklanılabilir.
Diğer kültürel bağlamlar, sanat akımları (Neoklassisizm, Romantizm, Biedermeyer üslubu ve Barbizon okulu, izlenimciliğin ve fotoğrafçılığın başlangıcı); müzik (Rossini, Donizetti, Chopin, Schumann, Mendelssohn ve Liszt); teknoloji (örneğin, pil, gaz, elektrikle aydınlatma, daktilo, telgraf, posta pulu, buharlı makine, Babbage hesap makinesinin icadı) ve bilimdeki gelişmelerdir (Mendeleev’in periyodik elementler tablosu, Dalton’un atom kuramı, jeolojide Lyell, Agassiz ve diğerlerinin başarıları, Darwin’in Galapagos Adalarına yaptığı deniz yolculukları). |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | 19. yüzyıl kültür ve edebiyatının özelliklerine giriş |
2 | Tarihsel metinlerin analizi |
3 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
4 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
5 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
6 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
7 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
8 | Vize |
9 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
10 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
11 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
12 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
13 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
|
Kaynaklar: |
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir. |
|
Diğer Kaynaklar: |
William Deresiewicz Jane Austen and the Romantic Poets
Stuart Curran Cambridge Companion to British Romanticism
Jerome McGann The Romantic Ideology
M.H.Abrams Natural Supernaturalism: Tradition and Revolution in Romantic Literature
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Final Sınavı | 1 | %50 |
Proje | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |