Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Klasik Edebiyat | ELL 536 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Dönemin önemli edebi, sanatsal ve diğer türden metinleri hakkında bilgi sahibi olurlar. |
2. Dönem ve dönemin metin türleri üzerine çaşitli eleştirel bakış açıları kazanırlar. |
3. Dönemle ilgili konularda eleştirel ve akademik çalışmalar üretirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders klasik döneme (yaklaşık İ.Ö 1000. yüzyıldan İ.Ö 5. yüzyıla kadar) ait çeşitli metinleri hem yazıldıkları dönem hem de sonraki dönemlere etkileri bakımından inceler. Metinler epik (Homer, Virgil), tiyatro (Aeschylus, Sophocles, Euripides, Aristophanes, Plautus, Seneca, Livius Andronicus), düzyazı (Cicero, Seneca, Tacitus, Marcus Aurelius, Petronius, Athenaeus) ya da lirik şiir (Sappho, Anacreon, Pindar, Catallus, Ovid) örneklerinden seçilebilir. Dersler erken dönem estetik kuramcılarından (örneğin, Plato, Aristo, Longinus, Plotinus, Horace), tarihçilere (Hesiod, Herodotus, Thucydides, Xenophon, Livy, Plutarch, Suetonius) ya da matematikçi ve doğa bilimcilerinden (örneğin, Pythagoras, Euclid, Ptolemy, Plato, Aristotle, Galen, Pliny the Elder) antik çağda teknolojinin gelişimi, görsel sanatlar ve mimariye kadar çeşitli konuları içerir.
Bazı metinler trajedi kuramının (Aristo’dan Hegel’e, Nietzsche’ye, Benjamin, Camus ve Deleuze’a kadar) ya da komedi kuramının (Tractatus Coislinianus’dan Schopenhauer, Freud, Baudelaire, Bergson, Foucault’a kadar) geçirdiği değişimler; mitlerin yeni bağlamlara yerleştirilmesi ( örneğin, Homer epiklerinin Romantiklerden Joyce’a Romare Bearden’e kadar yeniden çalışılması; ya da Pygmalion mitinin Shaw, Lerner ve Loewe’da, Her ve Ex Machina gibi film versiyonlarında yeniden işlenmesi); tiyatro türlerinin gelişmesi (klasik dönemden commedia dell’arte’a ve operaya, Absurd tiyatroya kadar); klasik metinlerin İbn İshak, Al-Kindi, Al-Farabi, Ibn-i Rüşd gibi yazarların Arapça ve Süryanice metinlerinden yapılan çevirilerle aktarılması ve gibi daha geniş bir çerçevede incelenebilir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Döneme giriş |
2 | Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması |
3 | Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması |
4 | Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması |
5 | Seçilmiş metinlerin bağlam ve teorik referans çerçevelerine göre analizi |
6 | Seçilmiş metinlerin bağlam ve teorik referans çerçevelerine göre analizi |
7 | Seçilmiş metinlerin bağlam ve teorik referans çerçevelerine göre analizi |
8 | Seçilmiş metinlerin bağlam ve teorik referans çerçevelerine göre analizi |
9 | Vize |
10 | Seçilmiş kültürel konuların ve daha sonraki tarihsel gelişmelerin tartışılması |
11 | Seçilmiş kültürel konuların ve daha sonraki tarihsel gelişmelerin tartışılması |
12 | Seçilmiş kültürel konuların ve daha sonraki tarihsel gelişmelerin tartışılması |
13 | Seçilmiş kültürel konuların ve daha sonraki tarihsel gelişmelerin tartışılması |
14 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
|
Kaynaklar: |
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, sınıf içi tartışmalar, seminerler ve yazılı analitik denemeler |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %50 |
Proje | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |