Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Pazarlama Araştırması ve Uygulamaları | MAN 534 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Araştırma tasarımı, anket geliştirme, veri toplama prosedürleri, veri analizi, sonuçların sunumu ve müşteri yönetimi dahil olmak üzere iş dünyasında pazarlama araştırması yapma yöntemlerini öğrenmek ve bu yöntemleri bir pazarlama araştırması müşteri projesine uygulamak |
2. Pazarlama araştırmasında nicel ve nitel yaklaşımlar arasındaki farkları ve bunların kullanımlarını anlamak |
3. Veri analizinde SPSS istatistiksel yazılımını öğrenmek ve kullanmak |
4. Endüstri tarafından kabul edilen standartlara göre kendi seçtikleri bir pazarlama sorunu üzerine birincil bir pazarlama araştırması çalışması planlamak |
5. Pazarlama araştırması önerisi yazmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, hedef pazarın ve pazardaki tüketici ihtiyaçlarının anlaşılmasında önemli rol oynayan uygulamalı bir işletmecilik disiplini ile ilgilidir. Ders öğrencilere; pazarlama araştırmasının temelleri, değişik araştırma teknikleri ve bu tekniklerin pazarlama yöneticilerine pazarlama problemlerinin çözümünde nasıl yardımcı olacakları konusunda geniş bir bakış açısı kazandıracak şekilde tasarlanmıştır. Derste; problem tanımlama, araştırma tasarımı, örnekleme, anket tasarımı, veri toplama, veri analizi, hipotez testi ve sonuçların raporlanması aşamalarından oluşan pazarlama araştırması süreci incelenmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Pazarlama Araştırmasının Niteliği ve Kapsamı |
2 | Pazarlama Araştırması Metodolojiler |
3 | Araştırma Projesinin Planlanması |
4 | Temel Ölçme ve Ölçekleme Kavramları |
5 | Tutum Ölçümü |
6 | Anket Tasarımı |
7 | Ara sınav |
8 | Örneklem Alma Süreci ve Seçimi |
9 | Pazarlama Araştırmasını Yönetme ve Pazarlama Araştırmasında Etik Sorunları |
10 | SPSS'ye Giriş |
11 | Veri Hazırlama ve İşleme |
12 | SPSS'de Veri Analizi |
13 | Hipotez Testi |
14 | Örnek Araştırma Uygulamaları |
|
Kaynaklar: |
Jr., Joseph Hair , Mary Celsi , Robert Bush, David Ortinau Essentials of Marketing Research (4th Edition) McGraw Hill 2017 978-1-259- 25246-4
Carl McDaniel Jr. and Roger Gates Marketing Research with SPSS (8th Edition) John Wiley and Sons. 2010 978-0-470- 41436-1
Tony Proctor Essentials of Marketing Research (4th Edition) Financial Times Prentice Hall. 2005 978-0-273- 69494-6
Ayhan Ural, İbrahim Kılıç Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi Detay Yayıncılık 2010 975-8969-17- X
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
İki saatlik ders anlatımı ve bir saatlik SPSS laboratuvar uygulaması. Ayrıca öğrenciler için farklı vaka çalışmaları hazırlanmaktadır. Vakaları okumaları, vaka sorularını yanıtlamaları ve programın uygulanmasını öğrenmek için laboratuvar saatlerine katılmaları beklenir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %35 |
Ödev | 4 | %5 |
Final Sınavı | 1 | %45 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |