Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sürdürülebilir Tasarımın Felsefesi ve Metodolojisi | IAGR 532 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Küresel ölçekte, kaynaklardan yararlanma bağlamında gelecek nesillere imkanların sağlanması için sorumluluk hissederler. |
2. Küresel ve yerel ölçekte, çevresel, sosyal ve ekonomik problemleri tespit edebilir ve sürdürülebilir tasarım bağlamında bunlara çözüm önerebilirler. |
3. Mekanların kullanıcıları ve çevre için hassasiyet duyar ve yapım aktivitelerinin sonuçları üzerinde bilinç kazanırlar. |
4. Herhangi bir tasarım ürününün ihtiyaçları bağlamında sürdürülebilir bir yaklaşım doğrultusunda analitik düşünme yetisi geliştirebilirler. |
5. Çevresel değerlendirme sistemlerinin uygulama olanakları ve zayıf yönleri konusunda farkındalık sahibi olurlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Sürdürülebilir tasarımın gerekliliği ve uygulamadaki engelleri, çevresel, sosyal ve ekonomik boyutları bağlamında tartışılmaktadır. Öğrencilerin, çevrelerindeki problemleri tanımlamaları ve bunlara sürdürülebilir tasarım önerileri getirmeleri kapsamında verilen bir dizi proje ile, analitik düşünme yetisi kazanmaları hedeflenmektedir. Küresel ölçekte kullanılan çevresel değerlendirme sistemlerinin kapsamları, uygulanabilirlikleri ve zayıf yönleri ile birlikte, uluslararası sürdürülebilir tasarım proje örnekleri analiz edilmektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Derste üretken yapay zeka kullanılmamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse Giriş |
2 | Belgesel Gösterimi ve Tartışma |
3 | Küresel Problemlerin Tanımlanması |
4 | Sürdürülebilir Tasarımın Kapsamı |
5 | Ekonomik Parametreler |
6 | Sosyal Parametreler |
7 | Çevresel Parametreler |
8 | Çevresel Değerlendirme Sistemleri |
9 | Uluslararası Vaka İncelemeleri |
10 | Yenilikçi Sürdürülebilir Tasarım Çözümleri |
11 | Sertifikalı Yeşil Bina Eğitim Gezisi |
12 | Vaka Etüdü Sunumları |
13 | Sürdürülebilir Tasarım Çözümlerinin Uygulamasında Karşılaşılabilecek Engeller |
14 | Türkiye'de Yeşil Bina Sertifkasyonu ve Mevzuat |
|
Kaynaklar: |
Sürdürülebilir Tasarımın Felsefesi ve Metodolojisi Ders Notları ve Powerpoint Slaytları (Yayınlanmamış) |
|
Diğer Kaynaklar: |
* Ecodesign: A Manual for Ecological Design, KEN YEANG, Wiley Academy, 2006
* Sustainable Ecosystems and the Built Environment, GUY BATTLE, CHRISTOPHER MCCARTHY, Wiley Academy, 2001
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftada 3 saat olmak üzere; anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme ve proje öğretim yöntemleri ile bireysel öğretim tekniği kullanılarak işlenmektedir. Derste, sınıf içi bireysel sunumlar ve uluslararası sertifikalı yeşil bina projelerine ilişkin sınıf içi tartışmalar üzerinden vaka etütleri yapılmaktadır. Ayrıca, dönem içerisinde öğrencilerden seçtikleri bir konu üzerine akademik bir rapor yazmaları beklenmektedir.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Dönem Ödevi (Araştırma) | 1 | %20 |
Vaka İncelemesi | 1 | %10 |
Dönem Ödevi (Sunumu) | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İçmimarlık, iç mekân tasarımı ve ilişkili disiplinlerden edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme, bu bilgileri disiplinlerarası etkileşim içinde yorumlayarak yeni bilgiler oluşturabilme. | 4 |
2 | Bilimsel araştırma yöntemleri ile bilgiye ulaşabilme, veri toplama ve bu bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilme, içmimarlık alanında karşılaşılan sorunları çözümleyebilme. | 4 |
3 | Tasarım ve teori, renovasyon ve tarih, kentsel iç mekânlar, sosyal-psikolojik ve kültürel etmenler, ekolojik tasarım, akustik, aydınlatma ve renk, gelişmiş strüktürler ile yönetim ve pazarlama gibi konularda edindiği bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme ve bu çalışmaları etkin bir biçimde yürütebilme. | 4 |
4 | İçmimarlık alanında gerekli akademik personeli ve toplumun farklı taleplerini karşılayacak liderlik becerileri kazanarak uzmanlık gerektiren çalışmaları bağımsız olarak planlayabilme, yönetebilme ve bu süreçlerde aktif sorumluluk alabilme. | 1 |
5 | İçmimarlık alanında gerekli bilimsel ve teknolojik altyapıyı etkin bir şekilde kullanabilme; bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini tasarım süreçlerinde ve farklı disiplinlerdeki uygulamalarda kullanabilme. | 2 |
6 | İçmimarlık alanındaki güncel gelişmeler ışığında edindiği uzmanlık bilgilerini ve araştırma sonuçlarını alan içi ve dışı paydaşlara sistematik biçimde aktarabilme, mesleki ilişkileri yönlendiren normları eleştirel olarak değerlendirme ve gerektiğinde değiştirebilme. | 4 |
7 | En az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde İngilizce kullanarak alanındaki bilimsel gelişmeleri takip edebilme, sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 4 |