Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kamusal Mekan Tasarımı | KENT 542 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kamusal alan kavramına ilişkin akademik bilgileri irdeleme, tarihsel süreç içindeki değişim ve dönüşümü değerlendirme |
2. Akademik bilgi ve tasarım prensipleri ve süreçleri alanında araştırma, inceleme, değerlendirme |
3. Tasarım süreci içerisinde analiz, sentez, konsept oluşturma ve tasarlama konularında beceri kazanma |
4. Kamusal alan tasarım sürecini bireysel olarak geliştirme ve sürdürme yetkinliğine sahip olma |
5. Sunum ve görselleştirme becerilerinde gelişim sağlama |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders kamusal alan kavramını tarihsel gelişimi ve bileşenleri (morfolojik, psikolojik, sosyal, görsel) ile birlikte ortaya koymakta, kamusal alan tasarım prensiplerini Türkiye ve dünya örnekleri üzerinden irdelenmektedir. Ders kapsamında tasarım süreci seçilen alan üzerinden uygulamalı olarak ele alınmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Kentsel Mekanlara Giriş: tasarım - deneyim - form |
2 | Kentli olmak ve kamusallık |
3 | Kamusal Alan Nedir? |
4 | Bireysel çalışma |
5 | Selçuklu'dan Cumhuriyete Kamusal Mekanların Türkiye'deki Gelişimi |
6 | Mekan nedir? Nasıl Üretilir? Tasarım bu sürecin neresindedir? |
7 | Yer ve Mekan Üzerine: place attachment |
8 | Yer'in Oluşumu: "placemaking" |
9 | Kamusallığın mekansal boyutları |
10 | Kamusallığın toplumsal boyutları |
11 | Kamusallığın psikolojik / deneyimsel boyutları |
12 | Kamusal mekanın tasarımı |
13 | Kamusal mekanın tasarımı |
14 | Kaliteli, Canlı, Sağlıklı...'İyi' kentsel mekanlar nasıl oluşturulabilir? |
|
Kaynaklar: |
Lynch, K. The Image of the City MIT Press 1960 9780262120043
Lynch, K. The Theory of Good City Form MIT Press 1981 9780262620468
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders yüksek lisans öğrencilerine yönelik teorik bir derstir. Öğretim üyesi derslik ortamında, bilgisayar kullanılarak görsel ve sözlü sunum yapar. Öğrenciler sunum ve araştırmaları ile derse katkı sağlarlar. Haritalar üzerinden analizler yapılarak elde edilen bilgiler mekansallaştırılır ve görselleştirilir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 1 | %10 |
Dönem Ödevi | 1 | %20 |
Durum Analizi | 1 | %10 |
Sınıf Katılımı | 1 | %5 |
Proje | 2 | %55 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |