PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Proje Yönetimi ve PlanlamasıKENT 5363 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Proje döngüsü aşamaları ile ilgili genel bilgi sahibi olmak
2. Proje yönetimi ve planlalaması ile ilgili temel kavramları açıklamak
3. Proje döngüsü yönetiminin temel presiplerini öğrenmek
4. Bir projeye belirlemek, teklif etmek için gerekli bilgilerin hepsini anlamak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders proje yönetimi döngüsü, mantıksal çerçeve gibi temel konuları öğretmeyi hedeflerken bir yandan da Türkiye’de sağlanan fonlarla ve politikalarla ilgili öğrencileri bilgilendirmeyi amaçlamaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Proje planlaması ve yönetimine giriş
2AB’deki fonlama kaynakları
3Türkiye’deki fonlama kaynakları
4Proje yaklaşımı
5Proje döngüsü yönetimi
6Mevcut durum analizi: Problem analizi, hedef analizi, strateji analizi
7 Paydaş analizi ve projenin genel amaç ve özel amaçları
8Planlama: Aktiviteler ve zaman planlaması
9Mantıksal Çerçeve Matrisi
10Hedefler, Varsayımlar, Sürdürebilirliği Sağlayacak Faktörler
11Göstergeler, Doğrulama Kaynakları, Araçlar ve Maliyetler
12Kaynak ve maliyet planlaması
13Proje bütçesi
14İzleme ve değerlendirme
 
Kaynaklar:
Faruk Cengiz Tekidağ, Proje Döngüsü Yönetimi Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı, STGP, 2005 Yiğit Aksakoğlu , Nurhan Yentürk, Proje Döngüsü Yönetimi - I Proje Teklifi Yazma, İzleme ve Değerlendirme, Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2006, 9756176709.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
KENT 536 dersi konunun ders olarak anlatılması, sınıf tartışmaları ve ev ödevi ile bu ödevlerin sunulması olarak kurgulanmıştır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Aktiviteler1%40
Aktiviteler10%50
Sınıf Katılımı0%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında özgün çalışmalar gerçekleştirebilmek için gerekli, uzmanlık düzeyinde bilgiye sahip olur.3
2Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında mevcut bilgi birikimini, yazını, çalışmaları ve projeleri anlayıp, eleştirel bir yaklaşımla çok boyutlu değerlendirebilecek farkındalığa sahip olur.3
3Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında gerçekleştirilecek çalışmalar için gerekli sorun tespit etme, analitik düşünme, problem çözme ve karar verme gibi bilişsel ve pratik becerilere sahip olur.3
4Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda kazandığı bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini disiplinler arası bağlamlar içerisinde uygulama becerisine sahip olur.1
5Farklı alanlardan gelen bilgiyi kullanarak kentsel tasarım ve dönüşüm alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilir ve problem çözme becerisine sahip olur.4
6Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız yürütebilir.2
7Kentsel tasarım ve dönüşüm konusuyla doğrudan ya da dolaylı ilgili konu ve projelerde araştırma, saha çalışması, uygulama ve öğrenim süreçlerini yönetebilir, ekip çalışmalarında uzman olarak sorumluluk alabilir.3
8Öğrenimini kendi başına ya da bağımsız sürdürmeye olanak veren öğrenme ve araştırma yapma becerilerine sahip olur.4
9Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda yürüttüğü ya da parçası olduğu çalışma ve uygulamalara ilişkin ilgili paydaşlarla sözlü, yazılı ya da görsel iletişim kurabilir, görüş ve önerilerini paylaşabilir.1
10Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, Kentsel tasarım ve dönüşümle ilgili temel kavramları öğrenir, çalışmaları için gerekli kaynak taramasını yapabilir.0
11Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda analiz, planlama ve tasarım yapmasını sağlayacak bilgisayar yazılımlarını ve iletişim teknolojilerini uzmanlık düzeyinde kullanabilir.1
12Kentsel tasarım ve dönüşümü doğrudan ya da dolaylı ilgilendiren konularda eleştirel yaklaşır, araştırma yapar, sonuçları sentezler ve sistematize eder; bu süreçleri ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ya da görsel olarak sunabilir.2
13Kentsel tasarım ve dönüşüm karar ve uygulamalarının toplumsal, ekonomik, çevresel ve etik açıdan getirdiği sorumlulukların bilincinde olarak çalışmalarını gerçekleştirir.1
14Kentsel tasarım ve dönüşüm alanındaki çalışmalarını kentsel yaşam kalitesi çerçevesinde değerlendirerek gerçekleştirir.1
15Kentsel tasarım ve dönüşüm alanının çok boyutlu ve disiplinlerarası yapısının ve farklı ölçeklerde çalışmaya imkân verdiğinin farkında olarak analiz, strateji ve politika geliştirme, tasarım, planlama ve/veya uygulama projeleri gerçekleştirebilir.2