PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İleri Mikro EkonomiUTL 5213 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Mikro ekonomik analiz yöntemini uygulayabilir.
2. Fayda ve kar maksimizasyonu yapabilir.
3. Maliyet minimizasyonu yapabilir.
4. Gerçek hayattaki piyasa çeşitlerini tanır, nasıl işlediklerini bilir.
5. Genel denge analizi yapabilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu derste ele alınacak konular şu şekildedir: Mikro Ekonominin Konusu ve Kapsamı, Mikro Ekonomik Analiz Yöntemi, Tüketim Teorisi ve Tüketici Dengesi, Üretim Teorisi ve Üretici Dengesi, Maliyet Teorisi, Piyasa, Piyasa Güçleri, Bireysel ve Piyasa Talep Eğrisi, Bireysel ve Piyasa arz Eğrisi, Arz Ve Talep Fonksiyonları, Piyasa Dengesi, Devletin Piyasa Dengesine Müdahaleleri, Kısmi Denge Analizi, Piyasa Türleri, Tam Rekabet Piyasası, Eksik Rekabet Piyasaları, Türkiye ve Dünya ekonomisi ile ilgili güncel konular.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Kıtlık, Tercih ve Piyasa Sistemi
2Tüketici Dengesi: Kardinal Fayda ve Farksızlık Eğrileri Yaklaşımları, Tüketici Dengesini Etkileyen Etkenler
3Talep Fonksiyonu ve Talep Esnekliği
4Üretim Fonksiyonu ve Azalan Verim Yasası
5Üretici Dengesi: Eş Ürün Eğrileri ve Etkin Girdi Kullanımı
6Maliyet Teorisi: Kısa Dönem, Uzun Dönem ve Ölçek Ekonomileri
7ARA SINAV
8Tam Rekabet Piyasasında Fiyat Oluşumu , Kısa Dönemde Firma Dengesi , Uzun Dönmede Firma ve Endüstri Dengesi
9Eksik Rekabet Ortamında Fiyatlandırma Modelleri, Firma Davranışları
10Eksik Rekabet Ortamında Fiyatlandırma Modelleri, Firma Davranışları
11Piyasa Başarısızlıkları
12Faktör Piyasaları
13Genel Denge ve Refah Teorisi
14Genel Denge ve Refah Teorisi
 
Kaynaklar:
Erdal M. ÜNSAL. Mikro İktisat, İmaj Yayınevi, 2012, 9757852643 Zeynel DİNLER. Mikto İktisat, Ekin Yayıncılık, 2012.
 
Diğer Kaynaklar:
Frank R. H., Microeconomics and Behavior, 9th Edition McGraw Hill, 2015, ISBN-10 : 0078021693, ISBN-13 : 978-0078021695. Pindyck, R.S., Rubinfeld, D. L.,Microeconomics, Eighth Edition, Pearson, 2013,9781292081977. Bade, R. ; Parkin, M., Foundations of Microeconomics, 5th ed., Pearson Education, 2010, 0132311534. Case, K. E., Fair, R. C., Oster S. E., Principles of Economics, 12th edition,PEARSON INDIA, 2018, ISBN-10 : 9789352863433, ISBN-13 : 978-9352863433. Perloff, J. M., Microeconomics, Global Edition, Pearson, 2018, ISBN: 9781292215693
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders yürütülürken ağırlıklı olarak ders notları kullanılacaktır. Birincil öğretim yöntemi etkileşimli ders ve sınıf tartışmasıdır. Derste, araştırma ve diyalog ortamı teşvik edilir. Sorumlu olacağınız temel materyallerin çoğu derste sunulacaktır. Bu yüzden derse devam önemlidir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Türkiye ve küresel dünya ticareti ile ekonomi hakkında geniş bilgi edinmek. Modern ve güncel ticaret ve lojistik bilgisiyle ticaret ve lojistik alanındaki becerileri artırmak.3
2Uluslararası işletme, küresel pazarlama, uluslararası dağıtım, uluslararası yönetim, lojistik, mikroekonomi, makroekonomi, uluslararası ekonomi ve politika, uluslararası ticaret teorisi, dış ticaret düzenlemeleri, gümrük işlemleri, uluslararası pazarlama araştırmaları ve uluslararası yatırım konularında güncel ve kapsamlı bilgi edinmek. Uluslararası işletme, uluslararası lojistik, uluslararası ekonomi ve uluslararası ticaret alanlarında analitik ve kavramsal öngörü ve değerlendirme becerileri kazanmak.3
3Uluslararası düzeyde lojistik, dağıtım kanalları ve alt kanalları, toptancılık ve perakendecilik hakkında bilgi edinmek. Uluslararası ticaret ve lojistik alanında mevcut pozisyonlarda çalışma ve gelecekte üst pozisyonlara aday olma fırsatı elde etmek.2
4Saha çalışmaları, özel konular, güncel vaka analizleri ve uygulamalar hakkında bilgi edinmek. Uluslararası işletme, ticaret ve ekonomiyi küresel bir bakış açısıyla değerlendirme fırsatı kazanmak.3
5Uluslararası işletme, ticaret ve ekonomiyi küresel bir bakış açısıyla değerlendirme fırsatı elde etmek. İhracat ve ithalat işlemleri ile bunların uygulamaları hakkında geniş bilgi edinmek.3
6İhracat, ithalat ve yatırım işlemleri ile yürürlükteki mevzuat hakkında gerekli bilgileri edinmek.3
7Dış ticarette gerekli olan lojistik hizmetler, depolama, yükleme, boşaltma ve taşıma konularında bilgi ve beceri sahibi olmak.2
8Günlük hayatta kullanılabilir yönetim becerilerini geliştirmek. Uluslararası ticaret hukuku ve düzenlemeleri hakkında bilgi edinmek.2
9Sürekli gelişim ve yeni fikirlere açıklık konusunda bakış açısını geliştirmek. Küresel pazar risklerini ve fırsatlarını belirleme becerileri kazanmak.2
10Küresel ortamda uygulanabilir yönetim ve idari becerileri edinmek. Uluslararası iletişim ve müzakere becerilerini geliştirmek.2
11Uluslararası işletmenin makro çevresini daha geniş bir perspektifle değerlendirmek ve fırsatları analiz etmek. Uluslararası şirketlerde kariyer fırsatları elde etmek.2
12Hızlı küresel değişimler ve yaşam boyu öğrenme konusunda farkındalık kazanmak.3
13Uluslararası ticaret hukuku ve mevzuat ile ilgili bilgi edinmek.2
14Devamlı gelişim ve yeni fikirlere açık olma bakış açısını geliştirmek.3
15Küresel piyasalarda karşılaşabileceği risk ve fırsatları etkin tespit yeteneği geliştirmek.2
16İşletme ve yönetim fonksiyonlarını uluslararası ölçekte uygulama becerisi edinmek.2
17Uluslararası iletişim ve müzakere yeteneklerini geliştirmek.2
18Uluslararası işletme dış çevresini daha geniş ve kapsamlı görme ve çözümleme fırsatı edinmek.2
19Uluslararası işletmelerdeki kariyer fırsatlarını değerlendirme imkânı kazanmak.2
20Küresel ölçekte hızlı değişim ve yaşam boyu öğrenme bilincini edinmek.3