Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kalite Yönetim Sistemleri | İSG 511 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kalite, güvence, standart, standardizasyon, meslek standartları kavramlarını açıklar. |
2. Kalite standartlarını sınıflandırır. |
3. Kalite ile ilgili diğer yönetim sistemlerini kıyaslar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Dersin amacı; Kalite bilincine sahip, Toplam Kalite Yönetimi ilkeleri, uygulama adımlarını bilen ve bunu işletme süreçlerine uygulayabilen, günümüzde güncel olan kalite yönetim sistemi standartları hakkında bilgi vermek, Öğrencilerin İş sağlığı ve güvenliği alanında yaygın olarak kullanılan iş sağlığı ve güvenliği yönetim sistemi belgelendirme standartları hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Ders kapsamında, literatür araştırma süreçlerinde üretken yapay zeka araçlarının destekleyici olarak kullanılmasına izin verilmektedir. Ayrıca, öğrencilere, bu araçların etik ve akademik çerçevede nasıl kullanılacağı konusunda temel farkındalık kazandırılması da amaçlanmaktadır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Standardizasyonun gelişim süreci ve tanımı. |
2 | Standardizasyonun konusu, amaçları ve ilkeleri. |
3 | Standardizasyonun üreticiye, tüketiciye ve ekonomiye sağladığı faydalar. |
4 | Türkiye'de yapılan standart ve standardizasyon çalışmaları. |
5 | Türk Standartları Enstitüsünün görevleri |
6 | Türkiye'deki belgelendirme çalışmaları. |
7 | Bölgesel ve uluslararası standardizasyon kuruluşları |
8 | Ara Sınav |
9 | Ulusal ve uluslararası metroloji. |
10 | Kalibrasyon çalışmaları ve kuruluşları. |
11 | Kalitenin tanımı, Kalite ile ilgili kavramları |
12 | Kalite kavramları arasındaki ilişki ve Kalite yaklaşımları. |
13 | Kalite ve Verimlilik arasındaki ilişki, Kalite maliyetleri ve riskleri. |
14 | Kalite Güvencenin yararları ve Kalite Kontrol kavramı. |
|
Kaynaklar: |
TS EN ISO 9001-2000 kalite yönetim sistemi
TS EN ISO 14001 çevre yönetim sistemi
TS (OHSAS) 18001 İSG yönetim sistemi |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
14 haftalık akademik yarıyıl boyunca haftada 3 saatlik anlatım, sunum ve görsel tanıtımlarla ders ilerler. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel mühendislik, hukuk, yönetim, iş güvenliği ve işçi sağlığı konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak | 3 |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme,ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | 4 |
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini etkin kullanabilmek | 3 |
4 | Mesleki ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takım çalışmalarında sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | 4 |
5 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk ve mesleki etik bilincine sahip olmak | 3 |
6 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak | 3 |
7 | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak | 3 |
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim olmak | 3 |
9 | Yaşam boyu öğrenme ve kendini sürekli yenileme bilincine sahip olmak | 4 |
10 | Mesleğin gerektirdiği temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma bilgi ve becerisine sahip olmak. | 4 |