Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Gelişmiş İşletme Araştırması | INTT 503 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bir ileri araştırma planı veya teklifi nasıl tasarlanacağını öğrenir. |
2. Bilimsel iş araştırma kaynakları hakkında önceden bilgi edinir. |
3. İkincil verilere nasıl ulaşılır ve nasıl yararlanacağını öğrenir. |
4. Odak grup, derinlemesine görüşme, anket ve gözlem yöntemlerini kullanarak veriler nasıl toplanacağını öğrenir. |
5. Bir anket hazırlar ve orijinal verileri toplamak için anket yöntemlerini yürütür. |
6. İş problemlerini çözmek için metrik ve nonmetrik hipotez testi, Ki-Kare, doğrusal olmayan ve çoklu regresyon, metrik ve nonmetrik korelasyon, çoklu varyans ve kovaryans analizini kullanır. |
7. SPSS gibi istatistiksel paket programlarını kullanır. |
8. Bir ileri iş raporu, bilimsel makale ve tez yazar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, ileri iş bilgileri ve karar destek sistemleri, ikincil veri toplama, odak grupları ve derinlemesine görüşmeyi içeren iş araştırma yöntemlerine genel bir bakış sunmaktadır. Anket ve gözlem teknikleri, ölçüm, karşılaştırmalı ve karşılaştırmalı ölçekleme, örnekleme yöntemleri ve örneklem büyüklüğü belirleme, metrik ve nonmetrik hipotez testleri, anket tasarımı, istatistiksel tekniklerde SPSS kullanımı, doğrusal ve doğrusal olmayan regresyon, çoklu regresyon, metrik ve nonmetrik korelasyon, testler ve çok değişkenli analiz. Faktor analizi.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Araştırma yöntemlerini geliştirmek için bir giriş |
2 | İleri bilgi ve karar destek sistemi |
3 | İnterneti kullanarak ikincil veri toplama |
4 | Odak grup ve derinlemesine görüşme |
5 | Anket ve gözlem teknikleri |
6 | Ölçme ve karşılaştırmalı ve karşılaştırmalı ölçekleme |
7 | Anket tasarımı ve anket türleri |
8 | Örnekleme yöntemleri ve örneklem büyüklüğü belirlenmesi |
9 | İşletme araştırmasında metrik ve nonmetrik hipotez testlerini kullanma |
10 | İş problemlerinde doğrusal olmayan ve çoklu regresyonun kullanılması |
11 | İş problemlerinde metrik ve nonmetrik korelasyon analizi kullanma |
12 | İşletmelerde faktör analizi, işletme araştırmasında güvenilirlik ve geçerlilik kullanımı |
13 | İşletme araştırmasında çoklu varyans ve kovaryans analizi kullanımı |
14 | Bir iş raporu, bilimsel makale ve tez yazma |
|
Kaynaklar: |
Zıkmund, Babin Carr, Griffin Business Research Methods South-Western CENGAGE 2013 978 1-111-82694-9
Naresh Malhotra, Satyabhushan Dash Marketing Research Pearson 2011 978-81-317-3181-9
Singleton, Bruce, Straıts Approaches to Social Research Oxford University Press 2009 978-0195372984
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Mahir Nakip Pazarlamada Araştırma Teknikleri ve SPSS Uygulamaları Seçkin Yayınevi 2013 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim yöntemi, öğretim elemanı tarafından verilen derslere dayanmaktadır. Her öğrenci bir kurs ödevi olarak tam bir araştırma ödevi yazacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Ödev | 1 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |