Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yönlendirilmiş Çalışmalar | IAGR 507 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Verilen konu hakkında kapsamlı literatür taraması ve araştırma yapabilirler |
2. Belirli kriterler doğrultusunda yapıları analiz ederler |
3. Kapsamlı döküman hazırlayabilirler |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
IAGR 507 dersi öğrencilerin tez konularına yönelik araştırmalarında kendilerine yardımcı olabilecek bilimsel kaynaklara erişimlerinin sağlandığı, bulgularını sınıf içinde tartıştıkları ve tez çalışmalarını bu doğrultuda geliştirdikleri bir derstir. Çalışmayı planladıkları alanda daha önce yapılmış araştımaları, bulguları ve açıkları inceleyerek literatüre nasıl katkıda bulunabileceklerini kararlaştırırlar.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yaratıcı süreçte yapay zekadan sınırlı ve etik bir şekilde faydalanılması teşvik edilebilir. Öğrenciler, araştırma, fikir geliştirme veya sunum hazırlama süreçlerinde bu araçlardan - bunu uygun biçimde belirterek ve kaynak göstererek - destek alabilirler. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse Giriş ve Ders Tanımı |
2 | Araştırma yöntemleri ve çalışma alanlarına özel teknikler |
3 | Öğrenci konu önerileri ve tartışma |
4 | Revize edilmiş başlıkların tartışılması |
5 | İlk çalışma sunumları |
6 | Ara Değerlendirme: Sunumlar |
7 | Sınıf içi tartışmalar |
8 | Sınıf içi tartışmalar ve eleştiriler |
9 | Sınıf içi tartışmalar ve eleştiriler |
10 | Sınıf içi tartışmalar ve eleştiriler |
11 | Sınıf içi tartışmalar ve eleştiriler |
12 | Sınıf içi tartışmalar ve eleştiriler |
13 | Sınıf içi tartışmalar ve eleştiriler |
14 | Teslim öncesi son kritikler |
|
Kaynaklar: |
APA Style and Grammar Guidelines
Research Methods in Social Sciences |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders yüzyüze sınıf içinde konu aktarımı ve tartışma şekilinde yürütülür. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Sözlü Sunum | 1 | %40 |
Dönem Ödevi | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İçmimarlık, iç mekân tasarımı ve ilişkili disiplinlerden edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme, bu bilgileri disiplinlerarası etkileşim içinde yorumlayarak yeni bilgiler oluşturabilme. | 4 |
2 | Bilimsel araştırma yöntemleri ile bilgiye ulaşabilme, veri toplama ve bu bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilme, içmimarlık alanında karşılaşılan sorunları çözümleyebilme. | 4 |
3 | Tasarım ve teori, renovasyon ve tarih, kentsel iç mekânlar, sosyal-psikolojik ve kültürel etmenler, ekolojik tasarım, akustik, aydınlatma ve renk, gelişmiş strüktürler ile yönetim ve pazarlama gibi konularda edindiği bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme ve bu çalışmaları etkin bir biçimde yürütebilme. | 4 |
4 | İçmimarlık alanında gerekli akademik personeli ve toplumun farklı taleplerini karşılayacak liderlik becerileri kazanarak uzmanlık gerektiren çalışmaları bağımsız olarak planlayabilme, yönetebilme ve bu süreçlerde aktif sorumluluk alabilme. | 3 |
5 | İçmimarlık alanında gerekli bilimsel ve teknolojik altyapıyı etkin bir şekilde kullanabilme; bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini tasarım süreçlerinde ve farklı disiplinlerdeki uygulamalarda kullanabilme. | 3 |
6 | İçmimarlık alanındaki güncel gelişmeler ışığında edindiği uzmanlık bilgilerini ve araştırma sonuçlarını alan içi ve dışı paydaşlara sistematik biçimde aktarabilme, mesleki ilişkileri yönlendiren normları eleştirel olarak değerlendirme ve gerektiğinde değiştirebilme. | 2 |
7 | En az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde İngilizce kullanarak alanındaki bilimsel gelişmeleri takip edebilme, sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 2 |