Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Etik ve Şiddet | PSI 517 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Güncel olayların teorik çerçevelerde algılanabilmesi ve teorik bilgiler ile uygulama alanı yaratılması, şiddetin temel teorilerinin öğrenilmesi, şiddet üzerine eleştirel yaklaşımların edinilmesi hedeflenmektedir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Şiddet, hukuk, siyaset ve kültür gibi alanların çakıştığı bir noktada yer almaktadır. Hem bir algı hem de ölçülebilir bir fenomen olarak incelenebilmekte ve çok farklı disiplinlerden faydalanmak gerekmektedir. Bir araç olarak şiddet, fizikselden bilişsel şiddete, bireyler arasından grup halinde gerçekleşen şiddete veya yapısal şiddet türlerine kadar farklı biçim ve niteliklerde ortaya çıkabilmektedir. Sosyal Bilimlerin farklı alanları farklı şiddet türleri üzerine yoğunlaşabilirken, aynı şiddet türünü çalışan farklı disiplinler de değişik bakış açılarıyla konuya yaklaşabilmektedir. Ders süresince şiddet türleri ve şiddete ilişkin teorik çalışmalar işlenecektir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Şiddet Nedir? |
2 | Etnik ve Irkçı Şiddet |
3 | Etnik ve Irkçı Şiddet, Örnek Olay Çalışmaları |
4 | Kolektif Şiddet |
5 | Siyasi Şiddet |
6 | Terörizm |
7 | Terörizm, Örnek Olay Çalışmaları |
8 | Din ve Şiddet |
9 | Yapısal Şiddet |
10 | Yapısal Şiddet, Örnek Olay Çalışmaları |
11 | Sembolik Şiddet |
12 | Kültürel Şiddet |
13 | Psikolojik Şiddet |
14 | Aile İçi Şiddet |
|
Kaynaklar: |
C. Selengut Sacred Fury: Understanding Religious Violence Oxford: Inter-Disciplinary Press 2003
C. Tilly The Politics of Collective Violence Cambridge: Cambridge University Press 2003
S. Zizek Violence: Six Sideways Reflections New York: Picador 2008
S. N. Kalyvas, I Shapiro and T. Masoud Order, Conflict and Violence Cambridge: Cambridge University Press 2008
R. Collins Violence: A Micro-Sociological Theory Princeton: Princeton University Press 2008
|
|
Diğer Kaynaklar: |
J. Keane Şiddetin Uzun Yüzyılı, Çeviren: Bülent Peker Ankara: Dost Kitabevi Yayınları 1998
M. Guggisberg and D. Weir Understanding Violence: Contexts and Portrayals Oxford: Inter-Disciplinary Press 2009 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersi seçen öğrencilerimizin derslere devamı ve gerekli materyalleri okuyarak tartışmalara katılımı beklenmektedir. Dönem içerisinde kitap değerlendirmesi, ödev teslimi, sunuş ve final sınavı yapılacaktır.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ödev | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |