Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Nakliye ve Gümrükleme Uygulamaları | INTT 511 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İthalat ve ihracat mevzuatını ve prosedürlerini anlarlar. |
2. Gümrük mevzuatını ve prosedürlerini anlarlar. |
3. İthalat, ihracat ve gümrük konularını ve problemlerini değerlendirirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, Gümrük Mevzuatı, Gümrük işlemleri, Gümrük Belgeleri, İhracat Mevzuatı, İhracat Belgeleri, İthalat Mevzuatı, İthalat Belgeleri, Ulaştırma Prosedürleri, Ulaştırma Belgeleri, Uluslararası Teslim Koşulları (INCOTERMS), Uluslararası Ödeme Koşulları konularını kapsamaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
N/A |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Gümrük Mevzuatı |
3 | Gümrük işlemleri |
4 | Gümrük Belgeleri |
5 | İhracat Mevzuatı |
6 | İhracat Belgeleri |
7 | İthalat Mevzuatı |
8 | İthalat Belgeleri |
9 | Ulaştırma Prosedürleri |
10 | Ulaştırma Belgeleri |
11 | Uluslararası Teslim Koşulları (Incoterms) |
12 | Uluslararası Ödeme Koşulları |
13 | Seminer |
14 | Genel Bakış |
|
Kaynaklar: |
KUTLU, Rasim; Türkiye’de Gümrük Uygulamaları, 2. Baskı, Ankara, Detay, 2024 |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
3 saat ders vermek. Farklı belgeler öğrencilerle doldurulur.
Dönem içinde yapılması planlanan sınıf içi etkinliklere ek olarak ara sınav ve final sınavlarına katılmamayı seçen ve verilen ödevleri teslim etmeyen öğrencilerin NA notu alacaklardır. Ayrıca, öğrencilerin sınıf katılımlarının genel dönem notlarına dahil edileceği unutulmamalıdır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Aktiviteler | 1 | %40 |
Aktiviteler | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Türkiye ve küresel dünya ticareti ile ekonomi hakkında geniş bilgi edinmek. Modern ve güncel ticaret ve lojistik bilgisiyle ticaret ve lojistik alanındaki becerileri artırmak. | 2 |
2 | Uluslararası işletme, küresel pazarlama, uluslararası dağıtım, uluslararası yönetim, lojistik, mikroekonomi, makroekonomi, uluslararası ekonomi ve politika, uluslararası ticaret teorisi, dış ticaret düzenlemeleri, gümrük işlemleri, uluslararası pazarlama araştırmaları ve uluslararası yatırım konularında güncel ve kapsamlı bilgi edinmek. Uluslararası işletme, uluslararası lojistik, uluslararası ekonomi ve uluslararası ticaret alanlarında analitik ve kavramsal öngörü ve değerlendirme becerileri kazanmak. | 2 |
3 | Uluslararası düzeyde lojistik, dağıtım kanalları ve alt kanalları, toptancılık ve perakendecilik hakkında bilgi edinmek. Uluslararası ticaret ve lojistik alanında mevcut pozisyonlarda çalışma ve gelecekte üst pozisyonlara aday olma fırsatı elde etmek. | 3 |
4 | Saha çalışmaları, özel konular, güncel vaka analizleri ve uygulamalar hakkında bilgi edinmek. Uluslararası işletme, ticaret ve ekonomiyi küresel bir bakış açısıyla değerlendirme fırsatı kazanmak. | 4 |
5 | Uluslararası işletme, ticaret ve ekonomiyi küresel bir bakış açısıyla değerlendirme fırsatı elde etmek. İhracat ve ithalat işlemleri ile bunların uygulamaları hakkında geniş bilgi edinmek. | 4 |
6 | İhracat, ithalat ve yatırım işlemleri ile yürürlükteki mevzuat hakkında gerekli bilgileri edinmek. | 4 |
7 | Dış ticarette gerekli olan lojistik hizmetler, depolama, yükleme, boşaltma ve taşıma konularında bilgi ve beceri sahibi olmak. | 4 |
8 | Günlük hayatta kullanılabilir yönetim becerilerini geliştirmek. Uluslararası ticaret hukuku ve düzenlemeleri hakkında bilgi edinmek. | 4 |
9 | Sürekli gelişim ve yeni fikirlere açıklık konusunda bakış açısını geliştirmek. Küresel pazar risklerini ve fırsatlarını belirleme becerileri kazanmak. | 3 |
10 | Küresel ortamda uygulanabilir yönetim ve idari becerileri edinmek. Uluslararası iletişim ve müzakere becerilerini geliştirmek. | 3 |