Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Enerji Dönüşüm Prensipleri | ME 580 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler enerji dönüşümü tekniklerini bilir, ekonomik ve verimlilik açısından kıyaslar |
2. Öğrenciler Termodinamik prosesler ve güç çevrimlerini bilir. |
3. Öğrenciler termal, mekanik, kimyasal, nükleer ve güneş enerjisi dönüşümlerinin temellerini bilir. |
4. Öğrenciler Enerji depolama tekniklerini bilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Enerji dönüşümü teknikleri, bunların ekonomiklik ve verimlilik açısından kıyaslanması, termodinamik prosesler ve güç çevrimleri, termal, mekanik, kimyasal, nükleer ve güneş enerjisi sistemleri ve dönüşümlerinin temelleri, enerji depolama teknikleri.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
NA |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Enerji dönüşümü temelleri |
2 | Buhar Gücü ve temelleri |
3 | Buhar Santralı Tasarımı |
4 | Yakıtlar ve Yanma |
5 | Gaz Türbini ve Jet Motoru |
6 | İçten Yanmalı Motorların temelleri |
7 | Gerçek çevrimler ve ısıl performansları |
8 | Soğutma ve Klimalandırma |
9 | Psikometrik Tablo |
10 | Bileşik Güç Üretimi |
11 | Ko-jenerasyon |
12 | Enerji Depolama |
13 | Nükleer Güç santralları |
|
Kaynaklar: |
Energy Conversion Engineering , 1992, Kenneth Weston |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık yüz yüze 3 saat ders ve ödev |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 4 | %15 |
Ara Sınav | 2 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
Aktiviteler | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Makina Mühendisliği ile ilgili matematik ve mühendislik konularında bilgi; alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgi üretir, değerlendirir, yorumlar ve tez yazabilir. | 2 |
2 | Makina mühendisliğinde kullanılan güncel teknikler ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir; bu teknikleri karmaşık makina mühendisliği problemlerine uygulama yeteneği. | 3 |
3 | Makina Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme yeteneği, bunları çözmek için yöntemler geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulama yeteneği. | 2 |
4 | Makina Mühendisliği'nde karşılaşılan karmaşık problemleri analiz etmek ve çözmek için gereken modern teknikleri ve araçları seçme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma yeteneği. | 2 |
5 | Karmaşık sistemler veya süreçler tasarlama ve yenilikçi alternatifler geliştirme yeteneği. | 0 |
6 | Deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme ve Makina Mühendisliği ile ilgili karmaşık problemlerle ilgili sonuçları yorumlama yeteneği. | 0 |
7 | Disipliniçi ve disiplinler arası takımlarda ve bağımsız olarak çalışma ve bir takımı yönetme yeteneği. | 2 |
8 | Avrupa Dil Portföyü'nün B2 seviyesinde en az bir yabancı dil bilgisi (özellikle İngilizce); rapor yazma yeteneği, net ve anlaşılır talimat verme ve alma yeteneği. | 1 |
9 | Çalışmaların sürecini ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda sistemli ve açık bir şekilde yazılı ve sözlü olarak sunabilme yeteneği. | 2 |
10 | Ömür boyu öğrenme ihtiyacının farkında olma; bilgiye erişme, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip etme ve sürekli güncel kalma yeteneği. | 2 |
11 | Veri toplama, tartışma, sunum aşamalarında ve tüm mesleki faaliyetlerde sosyal, bilimsel ve etik değerler hakkında farkındalık. | 1 |