Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Rüzgar Gücü | ME 560 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. rüzgar türbinlerinde en önemli aerodinamik, mekanik ve elektriksel konseptleri bilirler |
2. rüzgar türbinindeki mekanik kuvvetleri analiz edebilirler |
3. türbin yerleşimi, işletmesi ve bakımı için konsept bir plan hazırlayabilirler |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Türbin temel konseptlerinin anlaşılması, Aerodinamik, mekanik, elektromanyetik, güç ve kontrol sistemleri, rüzgar türbini seçimi, rüzgar türbini yerleşimi, işletme ve bakım süreçleri, rüzgar türbini tasarımı, ses emisyonu, bilimsel yazım ve sunum |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bu derste üretken yapay zeka araçları kullanılmamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Rüzgar Endüstrisi |
2 | Rüzgar Kaynağı |
3 | Rüzgar türbini dizaynı gelişimi |
4 | Rüzgar türbinlerinin aerodinamik incelenmesi |
5 | Rüzgar türbinlerinin aerodinamik incelenmesi |
6 | Güç aktarma hattı ve jeneratör |
7 | Yapısal Elemanlar |
8 | Türbin tasarım standartları |
9 | Denizaşırı rüzgar teknolojisi |
10 | SCADA |
11 | HAD yöntemleri ile rüzgar türbine tasarımı |
12 | HAD yöntemler ile rüzgar türbine tasarımı |
13 | Rüzgar türbinlerinde ses emisyonu |
14 | Proje Sunumları |
|
Kaynaklar: |
*Wind Energy Handbook, Second Edition, Tony Burton. 2011. |
|
Diğer Kaynaklar: |
*Wind turbines: fundamentals, technologies, application, and economics, Second Edition, Erich Hau. 2006.
*Wind Energy Explained, Theory Design and Application, Second Edition, James Manwell. 2009 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Anlatım, Soru/Cevap, Proje, Sunum |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %25 |
Proje | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Makina Mühendisliği ile ilgili matematik ve mühendislik konularında bilgi; alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgi üretir, değerlendirir, yorumlar ve tez yazabilir. | 2 |
2 | Makina mühendisliğinde kullanılan güncel teknikler ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir; bu teknikleri karmaşık makina mühendisliği problemlerine uygulama yeteneği. | 3 |
3 | Makina Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme yeteneği, bunları çözmek için yöntemler geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulama yeteneği. | 3 |
4 | Makina Mühendisliği'nde karşılaşılan karmaşık problemleri analiz etmek ve çözmek için gereken modern teknikleri ve araçları seçme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma yeteneği. | 2 |
5 | Karmaşık sistemler veya süreçler tasarlama ve yenilikçi alternatifler geliştirme yeteneği. | 0 |
6 | Deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme ve Makina Mühendisliği ile ilgili karmaşık problemlerle ilgili sonuçları yorumlama yeteneği. | 2 |
7 | Disipliniçi ve disiplinler arası takımlarda ve bağımsız olarak çalışma ve bir takımı yönetme yeteneği. | 0 |
8 | Avrupa Dil Portföyü'nün B2 seviyesinde en az bir yabancı dil bilgisi (özellikle İngilizce); rapor yazma yeteneği, net ve anlaşılır talimat verme ve alma yeteneği. | 2 |
9 | Çalışmaların sürecini ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda sistemli ve açık bir şekilde yazılı ve sözlü olarak sunabilme yeteneği. | 1 |
10 | Ömür boyu öğrenme ihtiyacının farkında olma; bilgiye erişme, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip etme ve sürekli güncel kalma yeteneği. | 0 |
11 | Veri toplama, tartışma, sunum aşamalarında ve tüm mesleki faaliyetlerde sosyal, bilimsel ve etik değerler hakkında farkındalık. | 0 |