Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Basınçlı Tank Tasarımı | ME 544 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. dizayn aşamasındaki kod kurallarını öğrenir |
2. basınçlı kapları test edebilir |
3. borulama sistemlerini analiz edebilir. |
4. Farklı stresler altındaki ince plakaları ve kabukları analiz edebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Basınçlı kaplarda iç basınca bağlı membran gerilmelerinin genel teorisi ve bunun silindirik, konik ve küresel kabuklara uygulanması; basınçlı kap tasarımında ASME kodlarına giriş; ASME standartları kullanılarak basınçlı kaplar ve ilgili bileşenlerin tasarımı; taban plakası ve destek kulaklarının tasarımı; diğer tasarım hususları (yorulma, darbe, yüksek basınç, yüksek sıcaklık, radyasyon); akış diyagramı, borulama yerleşim planı ve boru gerilme analizi; boru destek türleri ve davranışları; borulama kodları ve standartlarına giriş.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bu derste üretken yapay zeka araçları kullanılmamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tanklardaki stres dağılımları |
2 | Tanklardaki stres dağılımları |
3 | Basınçlı tank dizaynında ASME kodlarının kullanımı |
4 | Kodlar yardımı ile basınçlı tank tasarımı |
5 | Nozül Tasarımı |
6 | Yatay ve dikey kaplar için destekler |
7 | Diğer tasarım parametreleri |
8 | İnşaat teknikleri |
9 | Borulama |
10 | Borulama kodları ve standarları |
11 | Tahrip edici olmayan testler |
12 | Hidrostatik testler |
13 | Dökümantasyon |
14 | Kaynaklama süreci ve uygulamaları |
|
Kaynaklar: |
Harvey J F, Pressure vessel design CBS publication |
|
Diğer Kaynaklar: |
Brownell L. E & Young. E. D , ‘Process equipment design’, Wiley Eastern Ltd., India
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Deney,Sunum |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Proje | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Makina Mühendisliği ile ilgili matematik ve mühendislik konularında bilgi; alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgi üretir, değerlendirir, yorumlar ve tez yazabilir. | 0 |
2 | Makina mühendisliğinde kullanılan güncel teknikler ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir; bu teknikleri karmaşık makina mühendisliği problemlerine uygulama yeteneği. | 0 |
3 | Makina Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme yeteneği, bunları çözmek için yöntemler geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulama yeteneği. | 0 |
4 | Makina Mühendisliği'nde karşılaşılan karmaşık problemleri analiz etmek ve çözmek için gereken modern teknikleri ve araçları seçme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma yeteneği. | 0 |
5 | Karmaşık sistemler veya süreçler tasarlama ve yenilikçi alternatifler geliştirme yeteneği. | 0 |
6 | Deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme ve Makina Mühendisliği ile ilgili karmaşık problemlerle ilgili sonuçları yorumlama yeteneği. | 0 |
7 | Disipliniçi ve disiplinler arası takımlarda ve bağımsız olarak çalışma ve bir takımı yönetme yeteneği. | 0 |
8 | Avrupa Dil Portföyü'nün B2 seviyesinde en az bir yabancı dil bilgisi (özellikle İngilizce); rapor yazma yeteneği, net ve anlaşılır talimat verme ve alma yeteneği. | 0 |
9 | Çalışmaların sürecini ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda sistemli ve açık bir şekilde yazılı ve sözlü olarak sunabilme yeteneği. | 0 |
10 | Ömür boyu öğrenme ihtiyacının farkında olma; bilgiye erişme, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip etme ve sürekli güncel kalma yeteneği. | 0 |
11 | Veri toplama, tartışma, sunum aşamalarında ve tüm mesleki faaliyetlerde sosyal, bilimsel ve etik değerler hakkında farkındalık. | 0 |