Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Taşınımla Isı Transferi | ME 512 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Taşınım ile ısı transferinin fiziksel prensiplerini anlamak |
2. Mühendislikte karşılaşılan taşınım ile ısı transferi problemlerinin matematiksel formülasyonu, çözüm ve analizi ile ilgili yetenekleri kazanmak |
3. Alanında bağımsız çalışma yapmak ve ileri teknik literatürü anlamak için gerekli becerileri geliştirmek |
4. Mühendislikte karşılaşılan taşınım ile ilgili ısı transferi problemlerinin çözümü için etkili öneriler sunmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Temel ilke ve denklemler. Temel denklemlerinin türetilmesi. İntegral yöntemi. Laminer iç ve dış akışlarda zorlanmış konveksiyon. Türbülanslı akışlarda zorlanmış konveksiyon; Türbülans modelleri: cebirsel modeller, bir ve iki denklem modelleri, ısı transferini hesaplanması. Hem iç hem de dış akışlar için deneysel korelasyonlar. Doğal konveksiyonda ısı transferi. Mikro kanallarda taşınım ile ısı transferi. Taşınım ile Isı transferinde nano akışkanlar. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
NA |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Taşınım ile Isı Transferinin Temelleri |
2 | Taşınım ile Isı Transferinin Temel Denklemleri |
3 | Dış Akış Problemlerinde Sıkıştırılamaz Akışkanlar için Sınır Tabaka Denklemleri |
4 | Taşınım ile Isı Transferi İntegral Metodu |
5 | Boyut Analizi |
6 | Sıkıştırılamaz Akışkanlar için Laminar Isı Transferi |
7 | Kanal İçi Bir Boyutlu Laminar Taşınım ile Isı Transferi |
8 | Kanal İçi Laminar Taşınım ile Isı Transferi |
9 | Doğal Taşınım ile Isı Transferi |
10 | Türbülanslı Akışta Isı Transferi |
11 | Türbülanslı Akışta Isı Transferi |
12 | Türbülanslı Akışta Isı Transferi |
13 | Türbülanslı Akışta Isı Transferi |
14 | Türbülanslı Akışta Isı Transferi |
|
Kaynaklar: |
Convective Heat Transfer, S.Kakac, Y.Yener and A.Pramuanjoroenkij, CRC Press 2014
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Heat Convection, 2nd edition, Latif.M.Jiji, Springer, 2009 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersin formatı; sınıf içi yüz yüze ders anlatımları,okuma ve araştırma ödevleri, bilgisayar laboratuar ödevleri ve öğrenci sunumlarından oluşur. Haftalık ödevlerin, derste anlatılan konuların anlaşılmasını desteklenmesi, güçlendirmesi ve genişletmesi beklenmektedir |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %40 |
Ödev | 6 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Makina Mühendisliği ile ilgili matematik ve mühendislik konularında bilgi; alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgi üretir, değerlendirir, yorumlar ve tez yazabilir. | 0 |
2 | Makina mühendisliğinde kullanılan güncel teknikler ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir; bu teknikleri karmaşık makina mühendisliği problemlerine uygulama yeteneği. | 0 |
3 | Makina Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme yeteneği, bunları çözmek için yöntemler geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulama yeteneği. | 0 |
4 | Makina Mühendisliği'nde karşılaşılan karmaşık problemleri analiz etmek ve çözmek için gereken modern teknikleri ve araçları seçme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma yeteneği. | 0 |
5 | Karmaşık sistemler veya süreçler tasarlama ve yenilikçi alternatifler geliştirme yeteneği. | 0 |
6 | Deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme ve Makina Mühendisliği ile ilgili karmaşık problemlerle ilgili sonuçları yorumlama yeteneği. | 0 |
7 | Disipliniçi ve disiplinler arası takımlarda ve bağımsız olarak çalışma ve bir takımı yönetme yeteneği. | 0 |
8 | Avrupa Dil Portföyü'nün B2 seviyesinde en az bir yabancı dil bilgisi (özellikle İngilizce); rapor yazma yeteneği, net ve anlaşılır talimat verme ve alma yeteneği. | 0 |
9 | Çalışmaların sürecini ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda sistemli ve açık bir şekilde yazılı ve sözlü olarak sunabilme yeteneği. | 0 |
10 | Ömür boyu öğrenme ihtiyacının farkında olma; bilgiye erişme, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip etme ve sürekli güncel kalma yeteneği. | 0 |
11 | Veri toplama, tartışma, sunum aşamalarında ve tüm mesleki faaliyetlerde sosyal, bilimsel ve etik değerler hakkında farkındalık. | 0 |