Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Açık Kanal Hidroliği | CE 576 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bu dersi başarıyla geçen öğrenciler açık kanal akımları ve akarsu akımları ile ilgili uygulamada karşılaşılan problemleri çözebilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Açık kanal akımının tanımı, açık kanal akım tipleri, temel denklemler (süreklilik, momentum, enerji), açık kanal akışında hız dağılımı, Manning ve Chezy denklemleri, üniform akım, üniform olmayan akım, açık kanal akım rejimleri, hidrolik sıçrama, kanal geçişlerinde akım, su yüzeyi profilleri, su yüzeyi profili için hesaplama yöntemleri, kanallarda kararsız akış. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler isterlerse Üretken Yapay Zeka kullanabilir
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Açık kanal akım çeşitleri |
2 | Açık kanal akımlarında süreklilik, momentum ve enerji |
3 | Üniform akım |
4 | Manning ve Chezy formülleri |
5 | Açık kanal akım rejimleri (nehir rejimi, kritik rejim, sel rjimi), |
6 | Hidrolik sıçrama |
7 | Geçiş yapılarında akım |
8 | Geçiş yapılarında akım |
9 | Su yüzeyi profilleri ve türleri |
10 | Su yüzeyi profilleri ve türleri |
11 | Su yüzeyi profiline ilişkin hesaplama yöntemleri |
12 | Bileşik kanallar |
13 | Açık kanal akım ölçümleri |
14 | Kararsız akım ve hesaplama yöntemleri |
|
Kaynaklar: |
Henderson, F.M. Martin, F. Open Channel Flow, McMillan, 1996, 0023535105
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Chanson, H. Hydraulics of open channel flow, Elsevier 2004 , 978-0750659789
Franch, R.H. Open Channel Hydraulics, Water Resources Publication, LLC 2007, 978-1887201445
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Her hafta 3 saatlik teorik dersler yapılacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %50 |
Ödev | 2 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 3 |
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 0 |
3 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 0 |
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 0 |
5 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | 0 |
6 | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 0 |
7 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 0 |
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | 0 |
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 0 |
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | 0 |
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | 0 |
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 0 |