PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Karayolu ve Altyapı TasarımıCE 5513 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bir yolun geometrik elemanlarını tanımlamak.
2. Yolun geometrik elemanlarının tasarımı hakkında bilgi vermek.
3. Yol geometrik elemanları ve uygulamaları ile ilgili literatür bilgilerinin gözden geçirilmesi.
4. Gelişen teknolojiyle birlikte yol geometrik elemanlarındaki gelişmeleri değerlendirmek.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Karayollarının geometrik tasarımı, standartların belirlenmesini ve çeşitli bileşenleri içeren bir otoyolun geometrik elemanlarının tasarlanmasını içerir. Bu derste güzergah, görüş mesafeleri, yatay ve düşey kurplar gibi geometrik elemanların tasarımı ve kentsel yol tasarımı uygulamaları üzerinde durulacaktır. Bu ders öğrencilerin bu alandaki bilgi ve becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Genel Tanımlar ve Terminoloji
2Yolların ve Kullanıcıların Özellikleri
3Karayolu Güzergâh Belirleme Sürecinin İlkeleri
4Karayolu Mühendisliğinde Görüş Mesafesi
5Dirençler ve Çekme Kuvveti
6Yatay Kurpların Geometrik Özellikleri
7Yatay Kurpların Geometrik Özellikleri
8Yol Kesitleri ve Düşey Kurplar
9Yol Kesitleri ve Düşey Kurplar
10Trafik Hacmi ve Trafik Akışı
11Kavşakların Tasarımı
12Drenaj
13Yol yüzeyi
14Yol Bakım ve Onarımı
 
Kaynaklar:
Khisty, C. J. Transportation Engineering: An introduction Nicholas J. Garber, Lester A. Hoel Traffic and Highway Engineering AASHTO A Policy on Geometric Design of Highways and Streets (metric version)
 
Diğer Kaynaklar:
Yayla, N. Karayolu Mühendisliği
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Her hafta 3 saat teorik ders işlenecektir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%40
Proje1%10
Sözlü Sunum2%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.3
2Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.4
3Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.4
4Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.4
5Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.0
6Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.0
7Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.0
8Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.0
9Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.0
10Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.0
11Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.0
12Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.0