PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
3 Boyutlu Bilgisayarla GörüEE 5433 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. 3D Bilgisayar Görüntüsünü Anlamak
2. 3D geometri ve gösterimleri anlamak
3. 3D bilgilerin makine öğrenimi
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders, bilgisayarlı görme temellerine genel bir bakışla başlayıp görüntü sınıflandırma yaklaşımları, sinir ağları ve evrişimli sinir ağları (CNN), yinelemeli sinir ağları ve üretken ağlarla devam ederek çeşitli ilişkili kavramları kapsayacaktır. Ders, esas olarak bilgisayarlı görme amaçları için eğitilmiş derin CNN'lerin nasıl tasarlanıp görselleştirileceğini anlamaya odaklanacaktır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
13D Geometri ve Homojen Dönüşümler, Ortogonal x-y-z Uzayı, Dönme - Çeviri - Ölçekleme, Afin Dönüşüm, Projektif Dönüşüm
2Renk Temelleri, Renk Eşleştirme, Trikromatik ve Renk Uzayları, Görüntü Renginden Yüzey Rengi
33D Diferansiyel Geometri, Yüzey Gradyanı ve Normal Hesabı, Yüzey Eğrilikleri (Normal, Prensip, Ortalama, Gauss, vb...), Eğriliğe Göre Yüzey Tipleri (Çukur, Tepe, Eyer, vb...)
43D Veri Toplama, Kamera Kalibrasyonu, 3D Yeniden Yapılandırma, Siluetten Şekil, Mesafe Kameraları (Lidar vb.), Hareketten Yapı
5Gölgelendirmeden 3D, Lambertian Yüzeyler ve Kosinüs Yasası, Gölgelendirmeden Şekil
6Segmentasyon, 2D Segmentasyon, 3D Segmentasyon
7Vizyonda Ölçek Uzayı Kavramı, Ölçek Kavramı, Gauss Piramidi, 2D ve 3D ölçekli uzaylar
83D Veri Gösterimi, Grafik Gösterimi (2.5D Veri), Poligonal Gösterim, Fonksiyonel Gösterimler (Spline'lar), Hacimsel Gösterimler, Doku
9Farklı 3B Temsiller Arasında Dönüşüm, 2,5B'den Çokgen Dönüşümü, 3B Spline Uydurma, 3B Üçgenleme (Delaunay Üçgenlemesi), Hacimselden Çokgen Dönüşümü (Yürüyen Küpler)
10 3D Kayıt, 3D Morphing, 3D Kayıt (ICP, Ransac, vb... ), 3D Morphing (Doğrusal, doğrusal olmayan, TPS, vb... )
113D Özellikler ve Tanımlayıcılar, Küresel Tanımlayıcılar (EGI, Grafik Gösterimleri... ) Yerel Tanımlayıcılar (Spin Görüntüleri, Temel Elemanlar...), Karmaşık Tanımlayıcılar (UVS, vb...)
123D Nesne Tanıma, Özellik Eşleştirme, 3D Nesne Algılama/Tanıma, Poz Tahmini
13 3D Görüntü İçin Derin Öğrenme
143D Geometri ve Homojen Dönüşümler, Ortogonal x-y-z Uzayı, Dönme - Çeviri - Ölçekleme, Afin Dönüşüm, Projektif Dönüşüm
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
Kenichi Kanatani, Yasuyuki Sugaya, Yasushi Kanazawa Guide to 3D Vision Computation: Geometric Analysis and Implementation (Advances in Computer Vision and Pattern Recognition) Springer 2016 978-3319484921
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
• Haftada 3 saat ders anlatımı • Sınıfta gösterilecek grup projeleri
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev1%10
Aktiviteler1%20
Proje1%40
Final Sınavı1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Elektrik ve Elektronik Mühendisliği ile ilgili matematik, fen bilimleri ve mühendislik konularında yeterli bilgi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerine tatbik edebilme becerisi.4
2Karmaşık Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla, uygun analiz ve modelleme metodlaarını seçme ve uygulama becerilerini geliştirme.2
3Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, belirli şartları sağlayan gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, tasarlayabilme becerisi; bu amaçla modern tasarım metodlarını uygulamak için beceri geliştirme.2
4Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli modern teknikleri ve araçları tasarlama, seçme ve kullanma becerisi; bilgi teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi.3
5Elektrik ve Elektronik Mühendisliği ile ilgil karmaşık problemlerin veya araştırma alanlarının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.4
6Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir şekilde işbirliği yaparak verimli çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.3
7Türkçe’de sözlü ve yazılı etki iletişim becerisi; en az bir yabancı lisan [özellikle İngilce) bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.1
8Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme becerisi, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip edebilme becerisi, sürekli güncel kalabilme becerisi.1
9Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.0
10Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.0
11Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0