PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Analitik GeometriMATH 141113 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Verilen bir doğru veya düzlemin denklemini yazabilir
2. Konik kesitleri ve ikinci dereceden yüzeylerin denklemlerini standart formda yazabilir
3. Verilen bir 2 veya 3 değişkenli denklemin şeklini belirleyebilir
4. Konik kesitlerin ve ikinci dereceden yüzeylerin şeklini çizebilir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Düzlemde kartezyen koordinatlar, trigonometri tekrarı, kutupsal koordinatlar, koordinat değişimi, düzlemde vektörler, 3 boyutlu uzayda kartezyen koordinatlar, yüzeyler, silindirik ve küresel koordinatlar, konik kesitler, 3 boyutlu uzayda vektörler
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Analitik geometrinin elemanları, düzlemde kartezyen koordinatlar, düzlemde doğrular, trigonometri tekrarı
2Kutupsal koordinatlar, koordinat değiştirme: döndürme ve öteleme
3Düzlemde vektörler: yönlü doğru parçaları ve vektörler, vektörler cebiri
4Skalar ile çarpım, iki vektör arasındaki açı, doğrular, yarı doğrular ve doğru parçaları
5Uzaklık, açıortaylar, simetri, konveks kümeler, yarı uzaylar, çokgenler
6Konik kesitler: temel tanımlar, parabol, merkezi konikler
7Elips, hiperbol, hiperbolün asimptotları
8Genel ikinci dereceden denklem, teğetler ve kutuplar
93-boyutlu uzayda vektörler cebiri, 3-boyutlu uzayda vektörlerin skalar ile çarpımı ve kartezyen çarpımı
103-boyutlu uzayda düzlemler ve doğrular, bir noktadan bir düzleme veya bir doğruya uzaklık
11Doğru ve düzlem aileleri, n-boyutlu uzayda vektörler, karmaşık sayı terimli vektörler
12Yüzeyler: küreler ve silindirler, dönel yüzeyler
13İkinci dereceden yüzeylerin kanonik denklemleri, 3-boyutlu uzayda koordinat değiştirme, silindirik koordinatlar
14Küresel koordinatlar, genel ikinci dereceden denklemler
 
Kaynaklar:
Modern Calculus and Analytic Geometry, Richard A. Silverman, Dover Publications, 2012, ISBN-13: 978-0486421001 Analytic Geometry, H.İ. Karakaş, METU, 2011
 
Diğer Kaynaklar:
Calculus and Analytic Geometry, George B. Thomas & Ross L. Finney, Adison Wesley, 1995, ISBN-13: 978-0201531749
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftalık 3 saat sınıf dersi. Derse devam zorunludur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Test/Quiz/Kısa Sınav10%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,0014,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)17,007,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)143,0042,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık52,0010,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)210,0020,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)115,0015,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematikte yeterli bilgi birikimine ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgiyi, soyut ve uygulamalı matematik problemlerini çözmede kullanabilme becerisine sahip olur.3
2Modern hesaplama araçlarını, bir soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmede kullanabilme becerisine sahip olur.3
3Matematikte teorik ve tarihi arka planı hakkında yeterli bilgiye sahip olur.3
4Bireysel ve takım halinde verimli çalışabilme, iç disiplinli ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takım halinde verimli işbirliği oluşturma yeteneğine sahip olur.2
5Teknik konularda sözlü ve yazılı olarak İngilizce etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.3
6Bilim, mühendislik ve finans problemlerini çözmek için yeni deneyler ve algoritmalar kullanma, geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.3
7Bir matematik problemini, analitik ve nümerik yöntemler kullanarak analiz etme yeteneğine ve daha derin fikirler elde etmek için teorik ve simülasyonel yöntemleri kullanabilme ve karşılaştırabilme becerisine sahip olur.3
8Soyut ve uygulamalı matematik alanındaki bir projedeki bulgu, sonuç ve değerleri rapor edebilme, teknik rapor yazabilme, etkili sunumlar hazırlama ve yapma yeteneğine sahip olur.2
9Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanıma; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli gelişmeyi devam ettirebilme yeteneğine sahip olur.3
10Mesleki ve etik sorumluluk ve bunların hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.4