| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Analitik Geometri | MATH 141 | 1 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Verilen bir doğru veya düzlemin denklemini yazabilir |
| 2. Konik kesitleri ve ikinci dereceden yüzeylerin denklemlerini standart formda yazabilir |
| 3. Verilen bir 2 veya 3 değişkenli denklemin şeklini belirleyebilir |
| 4. Konik kesitlerin ve ikinci dereceden yüzeylerin şeklini çizebilir |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Düzlemde kartezyen koordinatlar, trigonometri tekrarı, kutupsal koordinatlar, koordinat değişimi, düzlemde vektörler, 3 boyutlu uzayda kartezyen koordinatlar, yüzeyler, silindirik ve küresel koordinatlar, konik kesitler, 3 boyutlu uzayda vektörler |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
- |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Analitik geometrinin elemanları, düzlemde kartezyen koordinatlar, düzlemde doğrular, trigonometri tekrarı |
| 2 | Kutupsal koordinatlar, koordinat değiştirme: döndürme ve öteleme |
| 3 | Düzlemde vektörler: yönlü doğru parçaları ve vektörler, vektörler cebiri |
| 4 | Skalar ile çarpım, iki vektör arasındaki açı, doğrular, yarı doğrular ve doğru parçaları |
| 5 | Uzaklık, açıortaylar, simetri, konveks kümeler, yarı uzaylar, çokgenler |
| 6 | Konik kesitler: temel tanımlar, parabol, merkezi konikler |
| 7 | Elips, hiperbol, hiperbolün asimptotları |
| 8 | Genel ikinci dereceden denklem, teğetler ve kutuplar |
| 9 | 3-boyutlu uzayda vektörler cebiri, 3-boyutlu uzayda vektörlerin skalar ile çarpımı ve kartezyen çarpımı |
| 10 | 3-boyutlu uzayda düzlemler ve doğrular, bir noktadan bir düzleme veya bir doğruya uzaklık |
| 11 | Doğru ve düzlem aileleri, n-boyutlu uzayda vektörler, karmaşık sayı terimli vektörler |
| 12 | Yüzeyler: küreler ve silindirler, dönel yüzeyler |
| 13 | İkinci dereceden yüzeylerin kanonik denklemleri, 3-boyutlu uzayda koordinat değiştirme, silindirik koordinatlar |
| 14 | Küresel koordinatlar, genel ikinci dereceden denklemler |
| |
| Kaynaklar: |
| Modern Calculus and Analytic Geometry, Richard A. Silverman, Dover Publications, 2012, ISBN-13: 978-0486421001
Analytic Geometry, H.İ. Karakaş, METU, 2011 |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Calculus and Analytic Geometry, George B. Thomas & Ross L. Finney, Adison Wesley, 1995, ISBN-13: 978-0201531749 |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Haftalık 3 saat sınıf dersi. Derse devam zorunludur. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %30 |
| Test/Quiz/Kısa Sınav | 10 | %30 |
| Final Sınavı | 1 | %40 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 7,00 | 7,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 5 | 2,00 | 10,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 2 | 10,00 | 20,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Matematikte yeterli bilgi birikimine ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgiyi, soyut ve uygulamalı matematik problemlerini çözmede kullanabilme becerisine sahip olur. | 3 |
| 2 | Modern hesaplama araçlarını, bir soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmede kullanabilme becerisine sahip olur. | 3 |
| 3 | Matematikte teorik ve tarihi arka planı hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | 3 |
| 4 | Bireysel ve takım halinde verimli çalışabilme, iç disiplinli ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takım halinde verimli işbirliği oluşturma yeteneğine sahip olur. | 2 |
| 5 | Teknik konularda sözlü ve yazılı olarak İngilizce etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. | 3 |
| 6 | Bilim, mühendislik ve finans problemlerini çözmek için yeni deneyler ve algoritmalar kullanma, geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur. | 3 |
| 7 | Bir matematik problemini, analitik ve nümerik yöntemler kullanarak analiz etme yeteneğine ve daha derin fikirler elde etmek için teorik ve simülasyonel yöntemleri kullanabilme ve karşılaştırabilme becerisine sahip olur. | 3 |
| 8 | Soyut ve uygulamalı matematik alanındaki bir projedeki bulgu, sonuç ve değerleri rapor edebilme, teknik rapor yazabilme, etkili sunumlar hazırlama ve yapma yeteneğine sahip olur. | 2 |
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanıma; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli gelişmeyi devam ettirebilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
| 10 | Mesleki ve etik sorumluluk ve bunların hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | 4 |