PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Siyaset ve EdebiyatPSI 5323 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. 1. Siyaset bilimi tartışmalarında edebiyatın rolü.
2. 2. Siyaset ve edebiyat arasındaki ilişkinin öğrenilmesi.
3. 3. Bir alt-disiplin olarak siyaset ve edebiyat hakkında bilgi edinmek.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

‘Siyaset ve Edebiyat’ dersiyle siyaset bilimi öğrencilerinin bakış açılarının genişletilmesi amaçlanmaktadır. Edebiyatın siyaset, siyasetin de edebiyat üzerindeki etkisinin incelenmesiyle katılımcılar siyasi kavramlara farklı yaklaşımlar geliştirme imkanına kavuşacaktır. Ağırlıklı olarak, dönem romanlarının incelenmesiyle, öğrenciler, modern toplumun ürettiği siyasi kavram ve kurumların bireyin modern dünyasına ne şekilde yansıdığını inceleyecektir. Yaşamış oldukları dönemin tanıkları olan Goethe, Kafka, Dostoyevski, Orwell, Oğuz Atay ve Orhan Kemal gibi yazarların eserlerinin incelenmesiyle öğrenciler edebiyatın dönüştürücü potansiyelini kullanarak siyasetin sınırlarının yeniden düşünülmesini öğrenecektir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş: Siyaset-Edebiyat İlişkisi
2Modern İktidarın Oluşumu I: Faust- Goethe, Dönüşüm- Kafka, Dava- Kafka
3Modern İktidarın Oluşumu II: Faust- Goethe, Dönüşüm- Kafka, Dava- Kafka
4İktidar ve Birey I: Anayurt Oteli- Yusuf Atılgan, Tutunamayanlar- Oğuz Atay, Bereketli Topraklar Üzerinde- Orhan Kemal
5İktidar ve Birey II: Anayurt Oteli- Yusuf Atılgan, Tutunamayanlar- Oğuz Atay, Bereketli Topraklar Üzerinde- Orhan Kemal
6İktidarın Sınırları, İtaat ve Özgürlük: Küçük Prens- A. Saint D. Exupery, Antigone- Sophokles, Otomatik Portakal- Anthony Burgess
7Ara Sınav
8Rejimler (Ütopya Distopya) I: 1984- George Orwell, Biz- Yevgeni Zamyatin, Sineklerin Tanrısı- W. Golding
9Rejimler (Ütopya Distopya) II: Fahrenheit 451- Ray Bradbury, Mülksüzler- Ursula K. Le Guin, Uyandığında- Hillary Jordan
10Toplumsal Cinsiyet, Siyaset ve Edebiyat: Gece ve Gündüz- V. Woolf, Tante Rosa- S.Soysal, Sevgili Arsız Ölüm- Latife Tekin
11Bireysel Adalet, Toplumsal Adalet ve İktidarın Adaleti (Hukuk) I: Suç ve Ceza- Dostoyevski, Venedik Taciri- W. Shakespeare, Sefiller- V. Hugo
12Bireysel Adalet, Toplumsal Adalet ve İktidarın Adaleti (Hukuk) II: 47’ler- Füruzan, Reis Bey- N. Kısakürek, Mekruh Kadınlar Mezarlığı- A. Kutlu
13Şiir ve Siyaset: Seçilmiş Kantolar- E. Pound, Külliyat- W. Blake, Büyük Saat- T. Uyar, Monna Rosa IX.- S. Karakoç
14Final Sınavı
 
Kaynaklar:
Marc Fumaroli Edebiyat Cumhuriyeti Dost Kitabevi Umberto Eco Yanlış Okumalar Can Yayınları 2016 Eagleton, Jameson, Said Milliyetçilik, Sömürgecilik ve Yazın Kabalcı Yayınevi 1993
 
Diğer Kaynaklar:
Franz Kafka, Dönüşüm, Can Yayınları, 2001 Franz Kafka, Dava, Can Yayınları, 2011 A Saint D. Exupery, Küçük Prens, Fom Kitap, 2016
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Yüz yüze sözlü anlatım yoluyla öğrencilerin bilgilendirilmesi. Dönem boyu verilen okumalar ve yazılı ödevler aracılığıyla öğrencilerin analitik olduğu kadar yaratıcı yetilerinin de geliştirilmesi. Ders katılımın sağlanmasıyla dersi içi tartışmaların özendirilmesi.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%20
Proje1%30
Final Sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor