PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Borcun İfa Edilmesinin ve Edilmemesinin SonuçlarıHUK 61823 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenci, borcun ifası ve ifa edilmemesinin hukuki sonuçlarını öğrenerek, bu durumlarla ilgili uygulamaya yönelik hukuki sorunları analiz etme ve çözme becerisi kazanır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders kapsamında, borcun ifası, ifa edilmemesi, borçlunun temerrüdü, alacaklının temerrüdü, ifa imkânsızlığı, kötü ifa, tazminat sorumluluğu ve sözleşmeden dönme gibi konular detaylı olarak incelenecektir. Ayrıca, bu konuların Türk Borçlar Kanunu çerçevesinde değerlendirilmesi ve uygulamadaki yansımaları ele alınacaktır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Üretken yapay zeka kullanılmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Borcun İfa Kavramı ve İfanın Unsurları
2İfanın Tarafları, Yeri ve Zamanı
3İfanın Konusu ve Şekli
4Borcun Hiç veya Gereği Gibi İfa Edilmemesi
5Borçlunun Temerrüdü ve Hukuki Sonuçları
6Alacaklının Temerrüdü ve Hukuki Sonuçları
7 İfa İmkânsızlığı ve Borcun Sona Ermesi
8Kötü İfa ve Tazminat Sorumluluğu
9Sözleşmeden Dönme ve Diğer Hukuki Çözüm Yolları
10Tazminat Davaları ve Hesaplama Yöntemleri
11Para Borçlarında Temerrüt ve Faiz Hesaplamaları
12Güncel Yargıtay Kararları Işığında Uygulamalar
13Öğrenci Sunumları
14Genel Değerlendirme ve Sonuç
 
Kaynaklar:
M. Kemal Oğuzman, M. Turgut Öz, Borçlar Hukuku Genel Hükümler Cilt-2, Vedat 2018; Fikret Eren, Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Yetkin 2022. Ahmet M. Kılıçoğlu, Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Turhan 2023.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı, uygulama çalışmaları
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)143,0042,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)143,0042,00
6Ev ödevleri218,7537,50
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)110,0010,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)114,0014,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Hukuk normlarının evrensel ve toplumsal temellerini ve etkilerini saptayabilme becerisi3
2Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki hukuki ilişkileri tahlil edebilme becerisi3
3Hukuki sorunları belirleme, analiz etme ve soruna uygulanacak hukuk kurallarını tespit etme becerisi3
4Kavramsal düşünme, kavramsal ve pratik bilgileri yorumlayabilme ve hukuki sorunların çözümünde uygulayabilme becerisi3
5Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme becerisi4
6Hukuki ilişkilerin düzenlenmesinde ve uyuşmazlıkların çözümünde sözlü ve yazılı etkili iletişim kurma becerisi ve hukuki durumları belgelendirme becerisi4
7Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi3
8Çağın sosyal, ekonomik, politik ve hukuki sorunlarına ilgi duymak ve bu sorunlar hakkında bilgili olma ve bu doğrultuda olaylara disiplinler arası bir yaklaşımla bakabilme becerisi 4
9Hukuk alanında çalışma disiplini, mesleki ve etik sorumluluk bilinci 2
10Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme becerisi0
11Hukuk alanıyla ilgili teknolojik temelli mesleki programları kullanabilme becerisi 4
12Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi4
13Hukuk bilimiyle yakından ilişkili ekonomi, tarih, sosyoloji, felsefe ve maliye gibi disiplinlerden yararlanabilmek ve farklı inceleme alanlarına ilişkin çok disiplinli bir bakış açısına sahip olmak1
14Hukuki sorunlara insan hakları temelinde yaklaşabilme becerisi3
15Mesleki ve sosyal alanlarda kolektif çalışma becerisine sahip olmak4
16Hukukun evrensel ilkeleri ışığında sosyal ve hukuksal sorunlara eleştirel bakabilme ve çözümler ortaya koyabilme becerisi3