Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Ceza Yargılamasında Kanun Yolları | HUK 613 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Ceza muhakemesinde kanun yollarının işlevini ve önemini kavramak. |
2. Olağan ve olağanüstü kanun yollarının hukuki çerçevesini öğrenmek. |
3. Yargı kararları ve uygulama örnekleri üzerinden kanun yollarını analiz etmek. |
4. Öğrencilere eleştirel düşünme ve hukuki çözümleme becerisi kazandırmak. |
5. Kanun yolları aşamasında özellik arz eden bazı kavramları (katılma, reformatio in peius vb.) öğrenmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste, ilk derece mahkemelerinin kararlarına karşı başvurulabilecek olağan ve olağanüstü kanun yolları, bu yolların hukuki dayanakları, başvuru usulleri ve uygulamadaki yansımaları ele alınacaktır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ceza muhakemesinde kanun yollarına giriş ve genel kavramlar |
2 | Olağan kanun yolları: İtiraz |
3 | Olağan kanun yolları: İstinaf |
4 | Olağan kanun yolları: Temyiz |
5 | Olağanüstü kanun yolları: Yargılamanın yenilenmesi |
6 | Olağanüstü kanun yolları: Kanun yararına bozma |
7 | Olağanüstü kanun yolları: Anayasa Mahkemesi'ne bireysel başvuru |
8 | Ara sınav ve vaka analizi çalışmaları |
9 | Kanun yollarının süreleri ve usul kuralları |
10 | Kanun yollarında yetkili ve görevli mahkemeler |
11 | Kanun yollarının etkileri ve sonuçları |
12 | Uygulamada karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri |
13 | Uluslararası hukukta kanun yolları |
14 | Genel değerlendirme ve öğrenci sunumları |
|
Kaynaklar: |
Mustafa Ruhan ERDEM/Candide ŞENTÜRK, Ceza Muhakemesinde Kanun Yolları, Seçkin, 2018. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
teorik ve sınıfta vaka analizi incelemesi |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Dönem Ödevi | 1 | %50 |
Sözlü Sunum | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Hukuk normlarının evrensel ve toplumsal temellerini ve etkilerini saptayabilme becerisi | 2 |
2 | Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki hukuki ilişkileri tahlil edebilme becerisi | 3 |
3 | Hukuki sorunları belirleme, analiz etme ve soruna uygulanacak hukuk kurallarını tespit etme becerisi | 3 |
4 | Kavramsal düşünme, kavramsal ve pratik bilgileri yorumlayabilme ve hukuki sorunların çözümünde uygulayabilme becerisi | 4 |
5 | Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme becerisi | 4 |
6 | Hukuki ilişkilerin düzenlenmesinde ve uyuşmazlıkların çözümünde sözlü ve yazılı etkili iletişim kurma becerisi ve hukuki durumları belgelendirme becerisi | 2 |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | 3 |
8 | Çağın sosyal, ekonomik, politik ve hukuki sorunlarına ilgi duymak ve bu sorunlar hakkında bilgili olma ve bu doğrultuda olaylara disiplinler arası bir yaklaşımla bakabilme becerisi | 0 |
9 | Hukuk alanında çalışma disiplini, mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 2 |
10 | Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme becerisi | 3 |
11 | Hukuk alanıyla ilgili teknolojik temelli mesleki programları kullanabilme becerisi | 0 |
12 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi | 0 |
13 | Hukuk bilimiyle yakından ilişkili ekonomi, tarih, sosyoloji, felsefe ve maliye gibi disiplinlerden yararlanabilmek ve farklı inceleme alanlarına ilişkin çok disiplinli bir bakış açısına sahip olmak | 0 |
14 | Hukuki sorunlara insan hakları temelinde yaklaşabilme becerisi | 4 |
15 | Mesleki ve sosyal alanlarda kolektif çalışma becerisine sahip olmak | 2 |
16 | Hukukun evrensel ilkeleri ışığında sosyal ve hukuksal sorunlara eleştirel bakabilme ve çözümler ortaya koyabilme becerisi | 3 |