PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Türk İdare Hukukunda İdari Teşkilatla İlgili Son GelişmelerHUK 6033 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Türk idare hukukuna ilişkin yeni teşkilat yapısını öğrenmek
2. Türk idari teşkilat yapısındaki olası yeni gelişmelerden haberdar olmak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

2017 Anayasa değişikliği başta olmak üzere çeşitli hukuki ve siyasi gelişmeler ışığında Türk idari teşkilatında ne gibi değişiklikler yaşandığı dersin ana konusunu oluşturmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yoktur
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Genel Hatlarıyla 2017 Anayasa Değişikliği - I
2Genel Hatlarıyla 2017 Anayasa Değişikliği - II
3Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sisteminin Yapısı ve Genel Nitelikleri
4Cumhurbaşkanının Görev ve Yetkileri - I
5Cumhurbaşkanının Görev ve Yetkileri - II
6Cumhurbaşkanının Görev ve Yetkileri - III
7Cumhurbaşkanlığına Bağlı Ofisler ve Kurullar - I
8Cumhurbaşkanlığına Bağlı Ofisler ve Kurullar - II
9Yeni Hükümet Sisteminde Düzenleyici ve Denetleyici Kurumlar - I
10Yeni Hükümet Sisteminde Düzenleyici ve Denetleyici Kurumlar - II
11Yeni Hükümet Sisteminde Yerel Yönetimlerin Yapısı ve Geleceği
12Öğrenci Sunumları
13Öğrenci Sunumları
14Öğrenci Sunumları
 
Kaynaklar:
Bahtiyar Akyılmaz-Murat Sezginer-Cemil Kaya, Türk İdare Hukuku, Seçkin, 2024. Kemal GÖZLER-Gürsel KAPLAN, Türk İdare Hukuku, Ekin, 2024.
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Teorik ders, öğrenci sunumları.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Final Sınavı1%100
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Hukuk normlarının evrensel ve toplumsal temellerini ve etkilerini saptayabilme becerisi3
2Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki hukuki ilişkileri tahlil edebilme becerisi2
3Hukuki sorunları belirleme, analiz etme ve soruna uygulanacak hukuk kurallarını tespit etme becerisi4
4Kavramsal düşünme, kavramsal ve pratik bilgileri yorumlayabilme ve hukuki sorunların çözümünde uygulayabilme becerisi3
5Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme becerisi3
6Hukuki ilişkilerin düzenlenmesinde ve uyuşmazlıkların çözümünde sözlü ve yazılı etkili iletişim kurma becerisi ve hukuki durumları belgelendirme becerisi3
7Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi3
8Çağın sosyal, ekonomik, politik ve hukuki sorunlarına ilgi duymak ve bu sorunlar hakkında bilgili olma ve bu doğrultuda olaylara disiplinler arası bir yaklaşımla bakabilme becerisi 4
9Hukuk alanında çalışma disiplini, mesleki ve etik sorumluluk bilinci 2
10Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme becerisi3
11Hukuk alanıyla ilgili teknolojik temelli mesleki programları kullanabilme becerisi 4
12Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi2
13Hukuk bilimiyle yakından ilişkili ekonomi, tarih, sosyoloji, felsefe ve maliye gibi disiplinlerden yararlanabilmek ve farklı inceleme alanlarına ilişkin çok disiplinli bir bakış açısına sahip olmak2
14Hukuki sorunlara insan hakları temelinde yaklaşabilme becerisi3
15Mesleki ve sosyal alanlarda kolektif çalışma becerisine sahip olmak2
16Hukukun evrensel ilkeleri ışığında sosyal ve hukuksal sorunlara eleştirel bakabilme ve çözümler ortaya koyabilme becerisi4