PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Toplumsal Cinsiyet ÇalışmalarıELL 67313 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. 1. cinsiyet çalışmaları hakkında bilgi sahibi olma
2. 2. Toplum içerisinde kimlik oluşumunun tartışılması
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu disiplinler arası ders, öğrencilerin beşeri bilimler ile doğa ve fen bilimlerinde toplumsal cinsiyet ve seks konularında basmakalıp kavramlara yer veren metinleri sorgulamalarını amaçlar. Toplumsal cinsiyet, seks, ırk, sınıf ve etnik yapının nasıl kesiştiğini, bu kavramlara bağlı olarak sosyal ve biyolojik faktörlerin ne ölçüde kimlikleri etkilediğini, cinsiyet rollerinin bireysel kimlikleri, kurumları, ve güç yapılarını şekillendirmeye nasıl hizmet ettiğini inceler. Seçilen edebi metinler, sinema ve medya ürünleri ve diğer türde metinler, kimlik oluşumu yapısının farklı tarihsel ve kültürel bağlamlarda nasıl üretildiği ve şekillendirildiğini yorumlayan ve sorgulayan kültürel yapıtlar olarak irdelenecektir. Ders kültürler ve toplumda kabul gören fikirlerin bu metinlerin okunuş ve sunuşunu ne ölçüde etkilediğini araştırır. Bu yüzden ders konuları feminizm, erkeklik, kuir, ve cinsiyet değiştirme çalışmaları; postmodern, sömürü sonrası, psikanalitik, ve bilişsel kuramlar; eleştirel ırk ve yasal kuramlar; cinsiyetçi yazı ve kanon oluşturma; sosyal ve yasal eylemler gibi bir dizi eleştirel ve kuramsal bakış açısını da içerir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Kültürel çalışmalara ve cinsiyet çalışmalarına giriş
2Kuramsal metinlerin tartışılması
3Kuramsal metinlerin tartışılması
4Kültürel eserlerin analizi ve tartışılması - edebiyat
5Kültürel eserlerin analizi ve tartışılması - yazılı basın
6Kültürel eserlerin analizi ve tartışılması - yazılı basın
7Kültürel eserlerin analizi ve tartışılması - görsel medya
8Kuramsal metinlerin tartışılması
9Kuramsal metinlerin tartışılması
10Ara Sınav
11Kültürel eserlerin analizi ve tartışılması - televizyon
12Kültürel eserlerin analizi ve tartışılması - sinema
13Kültürel eserlerin analizi ve tartışılması - sinema
14İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi
 
Kaynaklar:
Okunacak metinler öğretim görevlisine bağlı olarak dönemden döneme değişiklik gösterebilir. Seçilen metinler öğrencilere öğretim görevlisi tarafından online veya fotokopi olarak sunulacaktır.
 
Diğer Kaynaklar:
Judith Butler Gender Trouble Simone de Beauvoir The Second Sex Naomi Wolf The Beauty Myth
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Yüz yüze ders anlatımı, sunular. Öğrencilerin tüm derslere katılımı önerilir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%40
Ödev2%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)145,0070,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)17,007,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)102,0020,00
6Ev ödevleri23,006,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)118,0018,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)125,0025,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Öğrenciler edebi ve kültürel yapıtları inceleyerek yaratıcı olmayı, yeni bilgi ve anlama biçimleri üretmeyi öğreneceklerdir. 3
2Öğrenciler araştırma alanlarıyla ilgili olan etik konularda aktif rol alacaklar, araştırma yöntemlerini kullanarak edebiyat ve kültür incelemeleri yapacaklardır. 3
3Öğrenciler, ulusal ve uluslararası araştırma ve eğitim ortamlarında bilgilerini aktarmak suretiyle topluma hizmette bulunacaklardır.0
4Öğrenciler İngiliz edebiyatının dönemleri ve akımları ile edebi tür ve terimler konularında uzmanlaşacaklardır.1
5Öğrenciler çok kültürlülük, ırk, toplumsal cinsiyet ve sosyal sınıf gibi toplumsal konularda tartışma becerisini geliştirecektir.4
6Öğrenciler İngiliz Edebiyatı dışındaki edebiyatları da değerlendirebileceklerdir.2
7Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili bilgilerini edebiyat ve kültür metinlerinin incelemesinde kullanacaklardır.4