Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Edebiyat ve Çevre | ELL 653 | 6 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 1. İnsan yaşamında ve çağdaş dünyada çevre sorunları hakkında iyi bir bilgi edinimi |
2. 2. Çağdaş edebiyatta çevre konularında edebi yaklaşımların tartışılması |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Dersin amacı, çevre konularını kapsayan geniş bir alanı içermektedir: bunlar, doğadaki insan, ekofeminizm ve cinsiyet, Avrupa felsefesindeki tartışmalar, biyoloji çalışmaları, eleştirel hayvan araştırmaları, posthumanizma ve iklim değişiklikleri, vs. Ders, ekoeleştirinin gelişimini izleyerek, Avrupa pastoral edebiyatından günümüz çağdaş yaklaşımlarına uzanacaktır. Hava kirliliği, doğal hayatın yokedilmesi ve şehir hayatının gelişimiyle ortaya çıkan çevresel zararlar irdelenecektir. Ders, Novalis, Rousseau, Heidegger ve Merleau-Ponty, Adorno, Deleuze ve Westphal, Zapt ve Böhme, Uezküll ve Agamben gibi Avrupa düşünürlerinin yaklaşımlarının ele alınmasının yanısıra, çevre unsurlarını yansıtan edebi yapıtları (Wordsworth, Dickens, Shelley, Carson, DeLillo, Ghosh, Atwood, Martel, Mootoo gibi yazarların yapıtlarını) ve konuyla ilgili filmleri (Microcosmos ve Grizzly Man gibi) de inceleyecektir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş |
2 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
3 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
4 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
5 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
6 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
7 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
8 | Vize |
9 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
10 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
11 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
12 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
13 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
14 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
|
Kaynaklar: |
Okunacak metinler öğretim görevlisine bağlı olarak dönemden döneme değişiklik gösterebilir. Seçilen metinler öğrencilere öğretim görevlisi tarafından online veya fotokopi olarak sunulacaktır. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Louise Wrestling (ed.) Literature and the Environment
Timothy Clark Literature and the Environment
Stephanie LeMenager, Teresa Shewry and Ken Hiltner (eds.)
Environmental Criticism for the Twentyfirst Century
Axel Goodbody and Kate Rigby (eds.) Ecocritical Theory: New European Approaches
Mads Rosendahl Thomsen The New Human in Literature: Posthuman Visions of Changes in Body, Mind and Society after 1900.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Yüz yüze ders anlatımı, sunular |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |