PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Metin ve İmge ELL 65023 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. 1. İyi bir resimbetim bilgisi edinimi
2. 2. Sözlü ve görsel sanatların birbirini nasıl etkilediğini tartışma
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Kardeş sanatlar olarak adlandırılan edebiyat ve görsel sanatların birbiriyle olan ilişkisini tartışmak için tasarlanan bu ders, Platon, Horatius, da Vinci, Sidney, G. E. Lessing ve Romantikler Dönem eleştirmenlerinin yazdıklarını ele aldıktan sonra W. J. T. Mitchell, Murray Krieger, James Heffernan gibi çağdaş kuramcıların resimbetim (ekfrasis) konusundaki tartışmalarına odaklanacaktır. Bu eleştirel metinlerin tartışılması başlıca İngiliz ve Amerikan şairlerin (Wordsworth, Shelley, Keats, Ön-Rafaellocular, Ashbery, Auden, Larkin, O’Hara, Duffy, Nichols) ve yazarların (Wilde, Ackroyd, Chevalier) metinlerini incelemede öğrencilere altyapı sağlayacaktır. Resimbetimsel metinlerin haricinde, dersin diğer bir odak noktası da görselliğin edebiyata taşındığı görsel şiirler (Herbert, e. e. cummings, Thomas ve Ferlinghetti gibi şairlerinşiirleri) ve grafik romanlar ya da görsel sanatların yazıdan beslendiği çeşitli sanat akımları (Kübist ve Dadaist kolajlar, Magritte’nin resimleri, postmoden sanat, ve çağdaş grafiti sanatı) olabilir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse giriş
2Kuramsal metinlerin tartışılması
3Kuramsal metinlerin tartışılması
4Kuramsal metinlerin tartışılması
5Kuramsal metinlerin tartışılması
6Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
7Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
8Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
9Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
10Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
11Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
12Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması
13Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması
14Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması
 
Kaynaklar:
Readings will vary from semester to semester depending on the lecturer and selected texts will be made available for students online or as photocopies.
 
Diğer Kaynaklar:
W. J. T. Mitchell Picture Theory Murray Krieger Ekphrasis: The Ilusion of the Natural Sign. James Heffernan Museum of Words: The Poetics of Ekphrasis from Homer to Ashbery G. E. Lessing Laocoon: An Essay upon the Limits of Painting and Poetry Horace “Ars Poetica”
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Yüz yüze ders anlatımı, sunular Öğrenciler derslerin en az % 70'ine katılmak zorundadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Final Sınavı1%50
Dönem Ödevi1%30
Dönem Ödevi (Sunumu)1%0
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)00,000,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)135,0065,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)00,000,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)130,0030,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)150,0050,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Öğrenciler edebi ve kültürel yapıtları inceleyerek yaratıcı olmayı, yeni bilgi ve anlama biçimleri üretmeyi öğreneceklerdir. 3
2Öğrenciler araştırma alanlarıyla ilgili olan etik konularda aktif rol alacaklar, araştırma yöntemlerini kullanarak edebiyat ve kültür incelemeleri yapacaklardır. 3
3Öğrenciler, ulusal ve uluslararası araştırma ve eğitim ortamlarında bilgilerini aktarmak suretiyle topluma hizmette bulunacaklardır.1
4Öğrenciler İngiliz edebiyatının dönemleri ve akımları ile edebi tür ve terimler konularında uzmanlaşacaklardır.0
5Öğrenciler çok kültürlülük, ırk, toplumsal cinsiyet ve sosyal sınıf gibi toplumsal konularda tartışma becerisini geliştirecektir.0
6Öğrenciler İngiliz Edebiyatı dışındaki edebiyatları da değerlendirebileceklerdir.2
7Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili bilgilerini edebiyat ve kültür metinlerinin incelemesinde kullanacaklardır.2