Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Çevresel Psikoloji: Uygulamadan Tasarıma | DSGN 624 | 6 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İnsanlar ve çevreleri arasındaki etkileşimi kurmak |
2. İnsan algısı ve algının ekolojik görünümünü geliştirmek |
3. Tasarımın sosyal yönleri, insan sağlığını ve psikolojik iyi oluşu teşvik etmek için tasarım anlayışı geliştirmek |
4. İnsan etkileşimini ve kültürel çeşitliliği destekleyen alanlar yaratmada farklı yönler keşfettirmek |
5. Kişilerin etkileşimlerini ve çevreleriyle ilgili duygusal yönlerini yerleştirmek |
6. Tasarımın bütüncül anlayışı - mimari tasarımın kentsel ve iç tasarım ile nasıl bütünleştirileceği kurgulatabilmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, Çevresel Psikolojideki temel konuları ele alacaktır, örneğin: algı ve değerlendirme; Biliş ve okunaklılık; algının ekolojik görünümü ve ekonomik koşullar kavramı; kişisel alan, bölge ve kalabalık; doğal ortamlarla etkileşimin onarıcı etkileri; yer eki; kamusal alanların sosyal hayatı; cinsiyet ve yapılı çevre; ve yöresel ortamlar ve mimari tasarım. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Öğrencilerin, eğitmenlerin ve derslerin tanıtımı |
2 | Çevresel Psikoloji nedir ve mimari tasarımı nasıl aydınlatabilir İnsan-çevre ilişkileri çalışması; “uzay” ve “yer” kavramları |
3 | Algının ekolojik görünümü ve ekonomik koşullar |
4 | Biliş ve okunaklılık unsurları |
5 | Sokak ortamları ve ekonomik koşullar |
6 | Kişisel alan ve bölge, yoğunluk ve kalabalık |
7 | “doğal manzaralar” ile etkileşim ve sağlık yararları ve Restoratif ortamlar |
8 | ARA SINAV |
9 | Yerleşim ve toplum duygusunu yerleştirin |
10 | Mahalle ortamı ve kamusal alanların sosyal hayatı |
11 | Toplumsal cinsiyet ve yapılı çevre |
12 | Verniküler ortamlar: anlayışlarının çağdaş mimari tasarıma nasıl katkıda bulunabileceği |
13 | ÖĞRENCİ SUNUMLARI: GÖRSEL DERGİ |
14 | Son kritikler |
|
Kaynaklar: |
Kopec, D., Environmental Psychology for Design, Fairchild Publications,2006
Bell, P. A., Greene, t. C., Fisher, J. D., and Baum, A. , Environmental Psychology, Thomson/Wadsworth, 2001
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Kaplan, R. & Kaplan, R. With People in Mind: Design and Management of Everyday Nature.,Islander Press, 1998
Gibson, J , The Ecological Approach to Visual Perception, Lawrence Erlbaum Associates,1986
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Dönem Ödevi | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |