Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kalkınma Ajansları ve Bölgesel Kalkınma Politikasındaki Güncel Değişimler | DSGN 612 | 6 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Tasarımın çeşitli boyutlarını tanımak |
2. Farklı tasarım yaklaşımlarını değerlendirmek |
3. Farklı tasarım alanlarında farklı paydaşlarla iletişim kurma becerisini geliştirmek. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, Tasarım dünyasındaki son anlayışları tartışmak için hazırlanmıştır. Farklı tasarım alanlarından konuşmacılar, tasarım söylemini ve üretimini aktif olarak etkileyen tasarımcılar, mimarlar, sanatçılar ve eleştirmenler, katılımcı bir inovasyon süreci yaratılması için tasarım yaklaşımlarından bahsedecekler. Konuşmacılar, daha insanlık dünyasının maddi ve manevi biçimlerini tasavvur etmek için esası zorunlu olan yapımcılar, stratejistler, görselleştiriciler, rüya dokumacıları ve iletişimcilerdir. Günümüzde, sanat ve tasarım eğitimi için, yeni bilgi formlarını canlandırmak ve geleceğe yönelik öğretme, öğrenme ve uygulama biçimleriyle doğrudan ilişki kurmak en önemli konudur. Konuşmalar, yaratıcı çıktıyı, eleştiriyi ve piyasayı neyin harekete geçirdiğine dair bir fikir veriyor. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tasarımın farklı boyutlarına giriş: çok boyutlu düşünme |
2 | Tasarımın fiziksel boyutları ile ilgili tartışmalar |
3 | Tasarımın sosyo-kültürel boyutları üzerine tartışmalar |
4 | Tasarımın ekonomik boyutları üzerine tartışmalar |
5 | Farklı tasarım alanlarına giriş: tasarımda kavşaklar ve işbirlikleri |
6 | Sanat üzerine tartışmalar |
7 | Mimarlık üzerine tartışmalar |
8 | İç mimarlık üzerine tartışmalar |
9 | Ürün tasarımı ile ilgili tartışma |
10 | Kentsel tasarım üzerine tartışma |
11 | İletişim ve işbirliği alanlarındaki tartışmalar |
12 | İletişim ve işbirliği alanlarındaki tartışmalar |
13 | İletişim ve işbirliği alanlarındaki tartışmalar |
14 | Tüm bilgiler nasıl sentezlenir? |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 1 | %30 |
Ara sınav | 2 | %50 |
Ödev | 2 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |