PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Çevre ve İnsanoğlu: Nerden NereyeDSGN 6043 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Problem çözme kavramını geliştirme
2. Soyut düşünceyi geliştirme
3. Görsel anlama ve yorumlama kurabilme
4. tasarımcının kimlik bilincini ve duyarlılığını gözden geçirebilme
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Doğa Olarak Çevre: Olaylar ve Fenomenler Olarak Neler Oluyor; Neden, Nasıl ve Ne Zaman. Herşeyin Ortasında Nasıl Hayatta Kalıyoruz. Aslında Kimiz: Bir Biyo-Varlık. Niteliklerimiz ve Yeteneklerimiz. Fiziksel ve Sosyal Varlığımızı Nasıl Sürdürüyoruz: "Barınak" Kavramı ve Tezahürleri. İnşa Edilmiş Çevrenin Yaratılması. Sürekli Değişen Bir Çevreyle Nasıl Başa Çıkıyoruz: "Bilgi"nin Rolü.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Ders kapsamında yapay zekanın kullanımının, öğrenci başarısını artırma, öğretim süreçlerini destekleme ve eğitimde dijital dönüşümü sağlama gibi konularda öğretim süreçlerine katkı sağlaması beklenmektedir. Yaratıcı süreçte yapay zekanın sınırlı ve etik kullanımı teşvik edilebilir. Öğrenciler bu araçları uygun atıf ve referansları vermek şartıyla araştırma, fikir geliştirme veya sunum hazırlama süreçlerini desteklemek için kullanabilirler.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Çevre: Yaşamın ve Olayların Tüm Olaylarının Gerçekleştiği Ortam.
2İnsan: Tercüman, Haytta Kalan, Çevrenin Tercümanı
3İnsanın Çevre ile ilişkisinin ve etkileşiminin yararları ve zararları
4İnsanın kendi türünden olan diğerleri ile ilişkisi ve etkileşiminin yarar ve xararları
5Fiziksel ve Sosyal Varoluşu Sürdürmek İçin Bir Yer Olarak "Barınak" Kavramı.
6İnsanın Varlığı: 'Yaşamak' ve 'İhtiyaçlar, Faaliyetler ve Cevaplar' Süreçleri.
7İnsanın Varlığı: “Yaşayan Mekan İçine Aktarım Süreci.
8İnsanın Varlığı: Antropometrik ve Ergonometri Olarak 'Yaşayan' Fiziksel Nitelikler
9İnsanın Varlığı: Mekanların Sınırlara, Maddi ve Somut Olmayan Çözümlere Göre Çözümlenmesi
10İnsanın Varlığı: Mekânın Soyut Nitelikleri.
11İnsanın Varlığı: Mekânın Fiziksel Nitelikleri.
12İnsanın Varlığı: Mekânın Zamansal Yönleri.
13Çevrenin Varlığı:Çevre hakkında Öğrenilecekler
14Çevrenin Varlığı: Çevre hakkında düşünecek şeyler.
 
Kaynaklar:
DÜZGÜNEŞ, ARDA ALL ABOUT US AND WHERE WE LIVE. METU DEPT OF ARCH. PRINTING WORKSHOP 2005 975-429-238-8
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
haftada 1 saat film gösterimi ve 2 saat teorik anlatım.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev5%5
Ara Sınav2%20
Final Sınavı1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Tasarım alanındaki güncel kavramlar, tartışmalar ve gelişmeleri içeren bilgileri, alanın gerektirdiği düzeyde özgün ve yaratıcı bir yaklaşımla uzmanlık düzeyinde derinleştirebilme ve alanına yenilikçi katkılar sağlayacak yeni bilgiler üretebilme.4
2Tasarım alanında geliştirilen düşünce, yöntem ve teorileri eleştirel bir yaklaşımla analiz ederek sentezleyebilme; bilimsel yöntemlerle veri toplama, analiz etme, yorumlama ve bunları tasarım süreçlerinde etkin olarak kullanabilme.4
3Tasarım alanıyla ilgili özgün bilimsel çalışmalar gerçekleştirebilme; alanında en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak bilimsel bilginin sınırlarını genişletebilme ve alanın ilerlemesine katkıda bulunabilme.3
4Tasarım alanıyla ilgili özgün fikir, bulgu ve değerlendirmeleri akademik ortamlarda ve mesleki platformlarda açık ve sistematik bir biçimde sunabilme, tartışabilme ve alanındaki yetkinliğini savunabilme.3
5Tasarım alanındaki özgün çalışmaları bağımsız olarak planlayıp yönetebilme, bilişim ve iletişim teknolojilerini üst düzeyde kullanarak tasarım süreçlerini etkin şekilde yürütme ve sonuçları uzmanlık düzeyinde değerlendirebilme.3
6Çok disiplinli araştırma ortamlarında evrensel, sosyal ve çevresel etkileri göz önünde bulundurarak liderlik yapabilme, karşılaşılan sorunları çözmede stratejik kararlar alabilme, akademik çalışmalarda sosyal ve etik sorumlulukları göz önünde tutarak özgün sonuçlar üretebilme.3
7En az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde İngilizce kullanarak, tasarım alanındaki uluslararası literatürü takip edebilme, akademik ve mesleki iletişim kurabilme ve çalışmaları uluslararası düzeyde etkin biçimde paylaşabilme.3