Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Cebir | MATH 506 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Ders sonunda öğrencilerin grup teori, halka teorisi ve cisim teorisinin temel kavramlarına hakim olmaları hedeflenmektedir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Gruplar: genellemeler, grubun kümeye etkisi, Sylow teoremleri, serbest gruplar, direk çarpım, doğrudan toplamlar.
Halkalar: genellemeler, değişmeli halkalar, temel ideal alan, eşsiz faktörleşme alanları, Öklid bölgeleri, Noetherian halkalar, Hilbert teoremi.
Kesirler alanı. Yerelleştirme. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
- |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Gruplar: genellemeler |
2 | Grupların küme üzerine etkisi |
3 | Sylow teoremleri |
4 | Serbest gruplar |
5 | Direk çarpımlar, direk toplamlar |
6 | Halkalar: genellemeler |
7 | Değişmeli halkalar |
8 | Tek üreteçli ideal bölgesi |
9 | Tek türlü çarpanlarına ayırma bölgesi |
10 | Öklid bölgesi |
11 | Noether halkaları |
12 | Hilbert teoremi |
13 | Bölüm cismi |
14 | Yerelleme |
|
Kaynaklar: |
Algebra, Hungerford, T.W., Springer, 2003, ISBN: 978-0387905181 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Abstract Algebra, Dummit, D.S., Foote R.M., Wiley, 2003, ISBN: 978-0471433347
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 3 saat sınıf dersi. Öğrencilerin derse katılımı zorunludur. Final sınavına katılabilmek için en az %50 katılım şartı aranmaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 5 | %30 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematikte yeterli bilgi; Saf ve uygulamalı matematik problemlerini çözmek için bu alanlarda uygulamalı ve teorik bilgileri kullanma becerisi | 4 |
2 | Soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmek için modern hesaplama araçlarını kullanma becerisi. | 3 |
3 | Matematikte kuramsal ve tarihsel arka planda yeterli bilgi birikimi. | 3 |
4 | Bireysel ve ekip olarak etkin bir şekilde çalışabilme, karmaşık disiplinler arası ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takımlarda etkili bir şekilde çalışabilme becerisi. | 3 |
5 | Hem sözlü hem de yazılı olarak teknik konularda İngilizce etkin bir şekilde iletişim kurabilme. | 3 |
6 | Bilimsel, mühendislik ve finansal problemleri çözmek için yeni deney ve algoritma kullanma, geliştirme ve uygulama becerisi. | 3 |
7 | Matematiksel bir problemi hem analitik hem de sayısal yöntemler kullanarak analiz edebilme becerisi; Daha derin bir kavrayış kazanmak için teorik ve simülasyon yöntemlerini kullanır ve karşılaştırır. | 3 |
8 | Bir projeyle ilgili bulguların, sonuçların ve yorumların saf ve uygulamalı matematik alanında raporlanması, teknik rapor yazma, etkin sunum hazırlama ve yürütme becerisi. | 3 |
9 | Hayat boyu öğrenme ihtiyacının tanınması; Bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli kendini geliştirmeyi sağlama becerisi | 3 |
10 | Mesleki ve etik sorumluluk konularında farkındalık ve yasal sonuçları. | 4 |
11 | Verilen bir problem üzerine literatür taraması yapabilme, buna uygun teknik rapor yazabilme ve sonuçları sunabilme. | 4 |
12 | Disiplinlerarası projelerde ulusal veya uluslararası araştırma gruplarında verimli çalışabilme becerisi. Çıktıları tanınmış dergilerde ulusal ve uluslararası düzeyde yayınlayabilme. | 4 |