PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
CebirMATH 5063 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Ders sonunda öğrencilerin grup teori, halka teorisi ve cisim teorisinin temel kavramlarına hakim olmaları hedeflenmektedir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Gruplar: genellemeler, grubun kümeye etkisi, Sylow teoremleri, serbest gruplar, direk çarpım, doğrudan toplamlar. Halkalar: genellemeler, değişmeli halkalar, temel ideal alan, eşsiz faktörleşme alanları, Öklid bölgeleri, Noetherian halkalar, Hilbert teoremi. Kesirler alanı. Yerelleştirme.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Gruplar: genellemeler
2Grupların küme üzerine etkisi
3Sylow teoremleri
4Serbest gruplar
5Direk çarpımlar, direk toplamlar
6Halkalar: genellemeler
7Değişmeli halkalar
8Tek üreteçli ideal bölgesi
9Tek türlü çarpanlarına ayırma bölgesi
10Öklid bölgesi
11Noether halkaları
12Hilbert teoremi
13Bölüm cismi
14Yerelleme
 
Kaynaklar:
Algebra, Hungerford, T.W., Springer, 2003, ISBN: 978-0387905181
 
Diğer Kaynaklar:
Abstract Algebra, Dummit, D.S., Foote R.M., Wiley, 2003, ISBN: 978-0471433347
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 3 saat sınıf dersi. Öğrencilerin derse katılımı zorunludur. Final sınavına katılabilmek için en az %50 katılım şartı aranmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev5%30
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Matematikte yeterli bilgi; Saf ve uygulamalı matematik problemlerini çözmek için bu alanlarda uygulamalı ve teorik bilgileri kullanma becerisi4
2Soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmek için modern hesaplama araçlarını kullanma becerisi.3
3Matematikte kuramsal ve tarihsel arka planda yeterli bilgi birikimi.3
4Bireysel ve ekip olarak etkin bir şekilde çalışabilme, karmaşık disiplinler arası ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takımlarda etkili bir şekilde çalışabilme becerisi.3
5Hem sözlü hem de yazılı olarak teknik konularda İngilizce etkin bir şekilde iletişim kurabilme.3
6Bilimsel, mühendislik ve finansal problemleri çözmek için yeni deney ve algoritma kullanma, geliştirme ve uygulama becerisi.3
7Matematiksel bir problemi hem analitik hem de sayısal yöntemler kullanarak analiz edebilme becerisi; Daha derin bir kavrayış kazanmak için teorik ve simülasyon yöntemlerini kullanır ve karşılaştırır.3
8Bir projeyle ilgili bulguların, sonuçların ve yorumların saf ve uygulamalı matematik alanında raporlanması, teknik rapor yazma, etkin sunum hazırlama ve yürütme becerisi.3
9Hayat boyu öğrenme ihtiyacının tanınması; Bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli kendini geliştirmeyi sağlama becerisi3
10Mesleki ve etik sorumluluk konularında farkındalık ve yasal sonuçları.4
11Verilen bir problem üzerine literatür taraması yapabilme, buna uygun teknik rapor yazabilme ve sonuçları sunabilme.4
12Disiplinlerarası projelerde ulusal veya uluslararası araştırma gruplarında verimli çalışabilme becerisi. Çıktıları tanınmış dergilerde ulusal ve uluslararası düzeyde yayınlayabilme.4