PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Bilimsel HesaplamaMATH 5033 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler Gauss eliminasyonu ve türevleri, doğrusal sistemlerin ortogonal matrislerinin duyarlılığı ve en küçük kareler problemi, özdeğerler ve özvektörler, tekil değer ayrışımı, Kısmi diferansiyel denklemlerin çözümleri, denklem sistemlerinin çözümü, zaman örnekleri ile ilgili kavramları öğreneceklerdir. bağımlı olaylar ve bunların çözümleri, MATLAB/java ile uygulamalar ve bunları gerçek dünya problemlerine uygulayacaklardır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Gauss eleme ve çeşitleri. Lineer sistemlerin duyarlılığı, ortogonal matrisler ve en küçük kareler problemi. Özdeğerler ve özvektörler. Tekil değer ayrışımı. Kısmi diferansiyel denklemlerin çözümleri. Denklem sistemlerinin çözümü, Zamana bağlı olayların örnekleri ve çözümleri. MATLAB / java ile uygulamalar
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Lineer denklem sistemlerinin çözülmesi
2Matrislerin çarpanlara ayrılması
3Ötelemeli metodlar
4Özdeğerler ve Özvektörler
5Tekil değer ayrıştırması
6Özdeğer problemi için QR algoritması
7Parabolik denklemler: açık metod
8Parabolik denklemler: Kapalı metod
9Sonlu farklar
10Zamana bağlılığı olmayan problemler
11Hiperbolik denklemler
12Çoklu örgü metod
13Eliptik denklemler
14Poisson denklemi
 
Kaynaklar:
Numerical Analysis: mathematics of Scientific Computing, David Kincaid, Ward Cheney, Brooks/ Cole, 2002, ISBN: 0-534-38905-8
 
Diğer Kaynaklar:
Introduction to Numerical Analysis, J. Stoer, R. Bulirsch, Springer, 2002, ISBN: 0-387-95452-X A First Course in Numerical Analysis of Differential Equations, Arieh Iserles, Cambridge University Press, 2004, ISBN: 0-521-55655-4
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftalık 3 saat sınıf dersi. Öğrencilerin derse katılımı zorunludur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev5%30
Ara Sınav2%40
Final Sınavı1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Matematikte yeterli bilgi; Saf ve uygulamalı matematik problemlerini çözmek için bu alanlarda uygulamalı ve teorik bilgileri kullanma becerisi4
2Soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmek için modern hesaplama araçlarını kullanma becerisi.3
3Matematikte kuramsal ve tarihsel arka planda yeterli bilgi birikimi.1
4Bireysel ve ekip olarak etkin bir şekilde çalışabilme, karmaşık disiplinler arası ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takımlarda etkili bir şekilde çalışabilme becerisi.3
5Hem sözlü hem de yazılı olarak teknik konularda İngilizce etkin bir şekilde iletişim kurabilme.3
6Bilimsel, mühendislik ve finansal problemleri çözmek için yeni deney ve algoritma kullanma, geliştirme ve uygulama becerisi.3
7Matematiksel bir problemi hem analitik hem de sayısal yöntemler kullanarak analiz edebilme becerisi; Daha derin bir kavrayış kazanmak için teorik ve simülasyon yöntemlerini kullanır ve karşılaştırır.2
8Bir projeyle ilgili bulguların, sonuçların ve yorumların saf ve uygulamalı matematik alanında raporlanması, teknik rapor yazma, etkin sunum hazırlama ve yürütme becerisi.2
9Hayat boyu öğrenme ihtiyacının tanınması; Bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli kendini geliştirmeyi sağlama becerisi3
10Mesleki ve etik sorumluluk konularında farkındalık ve yasal sonuçları.4
11Verilen bir problem üzerine literatür taraması yapabilme, buna uygun teknik rapor yazabilme ve sonuçları sunabilme.4
12Disiplinlerarası projelerde ulusal veya uluslararası araştırma gruplarında verimli çalışabilme becerisi. Çıktıları tanınmış dergilerde ulusal ve uluslararası düzeyde yayınlayabilme.4