Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Esnek İmalat Sistemlerinin Modellenmesi ve Kontrolü | ME 646 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. FMSlerin operasyonunun anlaşılması |
2. FMSlerin benzetimi için kullanılan modellerin öğrenilmesi |
3. FMSlerin kontrolü için kullanılan yöntemlerin öğrenilmesi |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Esnek imalat sistemlerine giriş (FMS): FMS'nin tanımı, özellikleri ve çeşitleri, örnekler, esneklik ve performans sorunlarının detaylı analizi, ayrık olay dinamik sistemler olarak esnek imalat sistemi (DEDS): TMS ve DEDS'yi temsil etmek için kullanılan modeller: petri ağlar, min. maks. cebir yaklaşımı, Markov zinciri, sonlu durum makinesi yaklaşımı, simülasyon modelleri. Petri-ağlar ve min. maks. yaklaşımlar, modelleme tekniklerinin karşılaştırılması, FMS'nin kontrolü, kontrol mimarileri, ayrışma ve koordinasyon sorunları, bozulma ve gerekli düzeltici kontrol eylemleri, gerçek zamanlı programlama metodolojileri. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | İmalat sistemlerinin gözden geçirilmesi |
3 | Otomatik üretim ve montaj hatları |
4 | İmalat hücreleri |
5 | Grup Teknolojisi ve Hücresel İmalat |
6 | Esnek İmalat Hücreleri |
7 | Esnek İmalat Sistemleri |
8 | FMS uygulamalarında göz önüne alınması gerekenler |
9 | FMS analizi |
10 | FMS analizi |
11 | FMS analizi |
12 | FMS analizi |
13 | FMS'ye alternatif yaklaşımlar |
14 | Proje sunumları |
|
Kaynaklar: |
Zhou, M., & Venkatesh, K. (1999). Modeling, simulation, and control of flexible manufacturing systems: a Petri net approach. |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 3 saat ders. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Proje | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel bilim, matematik ve mühendislik bilimleri hakkında yüksek düzeyde bilgi. | 0 |
2 | Araştırma alanında derinlemesine bilgi sahibi olur ve en son gelişmeleri bilir. | 0 |
3 | Araştırma alanındaki en güncel bilgilere ulaşma yeteneği ve araştırmayı yapmak için gerekli yöntem ve becerilerde en yüksek düzeyde uzmanlık. | 0 |
4 | Bilim veya teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak için kapsamlı çalışmalar yapma yeteneği. | 0 |
5 | Bağımsız olarak orijinal bir araştırma sürecini algılama, tasarlama, uygulama ve tamamlama yeteneği; bu süreci yönetme yeteneği. | 0 |
6 | Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme; alanındaki uzmanlarla işbirliği yapma yeteneği. | 0 |
7 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik yayınlarda yayımlayarak bilimsel ve teknolojik literatüre katkıda bulunma. | 0 |
8 | Öncü araştırmalar yapma ve veri toplama yeteneği, araştırmaların sonuçlarını bilimsel nesnellik ve etik sorumlulukla topluma iletebilme yeteneği. | 0 |
9 | Mesleğindeki fikirleri ve gelişmeleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapma yeteneği. | 0 |
10 | Bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma yeteneği; Avrupa Dil Portföyünde en azından C1 seviyesinde yabancı bir dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim ve tartışma kurma yeteneği. | 0 |