Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Matemetiksel Elastisite Teorisi | ME 625 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Gerilme ve gerinim ve yapısal denklemler hakkında bilgi |
2. Gerilim ve gerinim düzlemleri hakkında bilgi. |
3. İki ve üç boyutlu problemlerin gerilim ve deformasyon analizlerini yapabilme becerisi. |
4. Elasticite problemlerinin gerilim ve gerinim analizleri için kullanılan alternatif metotlar hakkında bilgi. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
1. The course covers the following topics: Introduction to theory of elasticity. Deformation. Stress and equilibrium. Material behavior. Formulation and solution strategies. Two-dimensional formulation, and problem solution.
2. The course will begin with a thorough explanation to mathematical preliminaries. These basics will be used in deriving deformation, stress, and elastic constitutive relations in materials with isotropic, monolithic, and anisotropic properties.
3. Then, formulation and solution strategies with a focus on two-dimensional formulation will be analysed. Finally, these solution techniques will be applied to solving the selected two-dimensional problems.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
YOK |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Matematiksel ifadeler |
2 | Matematiksel ifadeler |
3 | Deformasyon: Yer değiştirme ve gerinim. |
4 | Deformasyon: Yer değiştirme ve gerinim. |
5 | Gerilim ve denge. |
6 | Gerilim ve denge. |
7 | Malzeme davranışı - Lineer elastik katılar. |
8 | Formulasyon ve çözüm stratejileri |
9 | Formulasyon ve çözüm stratejileri |
10 | İki boytlu formulasyon. |
11 | İki boyutlu problem çözümü. |
12 | İki boyutlu problem çözümü. |
13 | İki boyutlu problem çözümü. |
14 | |
|
Kaynaklar: |
Martin H. Sadd, Elasticity: Theory, Applications, and Numerics, 3rd Edition, Elsevier, 2014, 978-0-12-408136-9 |
|
Diğer Kaynaklar: |
S. Timoschenko, J.N. Goodier, Theory of Elasticty, 2nd Edition, McGraw-Hill, 1951
P.L. Gould, Y.Feng, Introduction to Linear Elasticity, 4th Edition, Springer, 2018, 978-3-319-73884-0
A.I. Lurie, Theory of Elasticity, Springer, 2011, 978-3-540-24556-8 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 3 saat yüz yüze ders işlenir. Ödev ve sınavlarla işlenen konular pekiştirilir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 5 | %30 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel bilim, matematik ve mühendislik bilimleri hakkında yüksek düzeyde bilgi. | 0 |
2 | Araştırma alanında derinlemesine bilgi sahibi olur ve en son gelişmeleri bilir. | 0 |
3 | Araştırma alanındaki en güncel bilgilere ulaşma yeteneği ve araştırmayı yapmak için gerekli yöntem ve becerilerde en yüksek düzeyde uzmanlık. | 0 |
4 | Bilim veya teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak için kapsamlı çalışmalar yapma yeteneği. | 0 |
5 | Bağımsız olarak orijinal bir araştırma sürecini algılama, tasarlama, uygulama ve tamamlama yeteneği; bu süreci yönetme yeteneği. | 0 |
6 | Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme; alanındaki uzmanlarla işbirliği yapma yeteneği. | 0 |
7 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik yayınlarda yayımlayarak bilimsel ve teknolojik literatüre katkıda bulunma. | 0 |
8 | Öncü araştırmalar yapma ve veri toplama yeteneği, araştırmaların sonuçlarını bilimsel nesnellik ve etik sorumlulukla topluma iletebilme yeteneği. | 0 |
9 | Mesleğindeki fikirleri ve gelişmeleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapma yeteneği. | 0 |
10 | Bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma yeteneği; Avrupa Dil Portföyünde en azından C1 seviyesinde yabancı bir dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim ve tartışma kurma yeteneği. | 0 |