Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İngilizce I | ING 101 | 1 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. kısa metinler içerisindeki basit detayları; isimler, yerler, numaralar, gibi bilgileri okuyup anlar. |
2. çeşitli diyalogların, kısa metinlerin ana fikir ve konusunu bulur. |
3. günlük hayatta sıklıkla kullanılan ifadeleri; kısa ve basit tarifleri, yazılı duyuruları, işaretleri, yönergeleri anlar. |
4. iki farklı basit metin içerisinde yer alan bilgileri karşılaştırır. |
5. basit metinler içerisinde yer alan bilinmeyen kelimelerin anlamlarını tahmin eder. |
6. metin içerisindeki görüşlere basit seviyede cevaplar verir. |
7. basit metinler içerisinde yer alan bilgileri kullanarak çok temel seviyede çıkarımlar yapar. |
8. isim yerine kullanılan ifadeleri tanımlar. |
9. sınıf içinde kullanılan iletişim dilini anlar. |
10. kısa bir konuşmanın ana konusu ve fikrini anlar. |
11. bir diyalog ve kısa konuşma içerisinde geçen önemli bilgileri anlar (isim, numara, tarih, yaş, yer, zaman, fiyat gibi.). |
12. gündelik konularla ilgili kısa diyaloglar içerisindeki önemli bilgileri anlayarak soruları cevaplar. |
13. gündelik konularla ilgili kısa notlar alır. |
14. kendisine yöneltilen basit soruları anlar ve kısa ve basit yönergeleri takip eder. |
15. gündelik konularla ilgili kelime ve basit yapıları anlar. |
16. kendini ve/veya başkalarını tanıtır. |
17. kendini, ailesini, yaşam koşullarını, eğitim ve genel geçmişini vb. tanımlar. |
18. insanları, yerleri, hava durumunu, nesneleri basit terimlerle ve basit bir şekilde tanımlar (örneğin, renk, boyut). |
19. kendisi ve başkalarının ile ilgili (ne iş yaptıkları, yaşadıkları yerler, sahip oldukları şeyler gibi) sorular sormasını gerektirecek temel düzeyde diyaloglar kurar. |
20. ad, yaş, milliyet, meslek, yaşanılan yer, aile, nesneler, yetenekler gibi konularda basit sorular sorar ve cevaplar. |
21. 'can' veya 'can't' kullanarak temel düzeyde yeteneklerini ifade eder. |
22. isteklerini, ihtiyaçlarını ve tercihlerini tanımlamak ve bilgi istemek için kısa, günlük ifadeler kullanır. |
23. bir model üzerinden günlük aktiviteleri veya rutinleri hakkında basit soruları yanıtlar. |
24. bir harita veya plana bağlı olarak basit yol tarifleri ister. |
25. nedenlerini açıklayarak bir konu hakkında temel düzeyde görüşlerini belirtir. |
26. kendileri, diğer insanlar ve aileleri ile ilgili isim, yaş, yaşadıkları yer ve yaptıkları iş ile ilgili basit cümleler yazar. |
27. insanları, yerleri ve günlük kullanılan nesneleri doğru ve uygun dil yapıları ve kelimeler kullanarak tasvir eder. |
28. diğer insanlar ve kendilerinin sahip olduğu şeyler ile ilgili basit cümleler kurar. |
29. virgül, nokta, büyük-küçük harf, soru işaretleri gibi temel noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kullanır. |
30. özne-yüklem uyumu konusunda bir farkındalık sergiler. |
31. kişisel ilgi alanları hakkında basit cümleler yazar. |
32. arkadaşlarına kısa, basit notlar, e-postalar ve gönderiler yazar. |
33. birinin hayatı ve rutinleri hakkında basit bir paragraf yazar. |
34. birkaç basit ifade kullanarak bir resimdeki nesnelerin konumunu tanımlar. |
35. “ve, ancak, çünkü” gibi temel bağlaçları tanır ve kullanır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
ING 101 İngilizce I dersi, A1 (başlangıç) seviyesinde Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümü 1. Sınıf öğrencilerinin güz döneminde alması zorunlu bir derstir. Bu derste öğrencilerin dört dil becerisini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirerek temel düzeyde İngilizce iletişim becerilerine sahip olmaları hedeflenmektedir. Öğrencilerin sıklıkla kullanılan temel düzeydeki dil yapılarını, ifade ve kelimeleri kavrayarak temel bir dil yeterliliği oluşturmaları beklenmektedir. Buna ek olarak, basit düzeyde eleştirel düşünme ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Network 1 Unit.1 Part A. Where are you from? Part B. Vocabulary: Countries and Nationalities Part C. Grammar: be – statements and yes / no questions Grammar: imperatives (classroom language) (Material Support) / subject pronouns |
2 | Network 1 Unit.1 Part D. Reading and Speaking Part E. Your Story: Meet my friends. Part F. Real-World Listening: The office |
3 | Network 1 Unit.2 Part A. Everyday Life Part B. Vocabulary: Daily routines Part C. Grammar: Present simple-statements / Adverbs of frequency (always, usually, sometimes, never) / Times /parts (morning, noon, afternoon, evening, night, midnight) of the day / Days of the week |
4 | Network 1 Unit.2 Part D. Reading and Writing Part E. Your Story: Sarah likes to exercise. Part F. Real-World Listening: Life in the desert |
5 | Network 1 Unit.3 Part A. Everyday Life Part B. Vocabulary: Free-time activities Part C. Grammar: Present simple – Questions |
6 | Network 1 Unit.3 Part D. Reading and Writing P E. Your Story: Meeting the new client Part F. Real-World Listening: Yoga Instructor |
7 | Network 1 Unit.4 Part A. Meet the family PART B. Vocabulary: Family members Part C Grammar: have / has Grammar: have / has / How many? / some / any / apostrophe ‘s for possession |
8 | Network 1 Unit.4 Part D. Reading and Speaking PART E. Your Story: Sarah’s Family PART F. Real-World Listening: Family Barbecue |
9 | Network 1 Unit.5 Part A. Out on the town Part B. Vocabulary: Places in a town Part C. there is / there are Grammar: there is / there are (statements and questions) / Indefinite / definite articles (a, an, the) |
10 | Network 1 Unit.5 Part D. Reading and Speaking Part E. Your Story: Lucy goes show shopping Part F. Real-World Listening: A different kind of town |
11 | Network 1 Unit.6 Part A: Welcome home! Part B. Vocabulary: Rooms and furniture Part C. Grammar: Present continuous Grammar: Present continuous (statements and questions) / Prepositions of place |
12 | Network 1 Unit.6 Part D. Reading and Speaking Part E. Your Story: Painting Jordan’s apartment Part F. Real-World Listening: Homes in Mongolia |
13 | Network 1 Unit.7 Part A. I can do that Part B. Vocabulary: Months of the year Part C. Grammar: can / can’t Grammar: can / can’t (for ability, possibility, permission) / statements and question forms |
14 | Network 1 Unit.7 Part D. Reading and Writing Part E. Your Story: Jordan and Peter’s problems Part F. Real-World Listening: Talent show audition |
|
Kaynaklar: |
Network 1 by Tom Hutchinson and Kristin Sherman Oxford University Press, 2016
Haftalık ek materyaller, destekleyici sunumlar. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Yok |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, sınıf içi tartışmalar, bireysel çalışma, eşli çalışma, grup çalışması |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Ödev | 4 | %5 |
Test | 4 | %5 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |