PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Tiyatro Çalışmaları ELL 563593 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Tiyatro ve canlandırma üzerine iyi bilgi sahibi olurlar.
2. Sahnede edebi akımların yanı sıra ulusal gelenekleri tartışırlar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, tiyatrodaki gelişmelerin bir değerlendirmesini sunar. Ele alınacak konular Ortaçağ, Rönesans, Jakoben, Restorasyon ile ondokuzuncu yüzyıl tiyatrosundan, yirminci yüzyıl yapıtlarına (absürd ve modern tiyatro, post dramatik ve suratına tiyatro vb.) İngiliz tiyatro geleneği, veya ondokuz ve yirminci yüzyıl Amerikan tiyatrosu (O’Neill, Miller, Williams, Hughes, Albee, Mamet, Kushner, Hellman, Shange, Fornes vb.) olabilir. Fransız (Corneille, Molière, Racine, Jarry, Ionesco, Artaud, Beckett ve Arrabal), Alman (Goethe, Lessing, Schiller, Tieck, Kleist, Maeterlink, Brecht, Weill, ve Berg), İtalyan (commedia ve Ariosto, Pirandello ve Fo), İskandinav (Ibsen, Strindberg), Rus (Chekhov, Tolstoy, Turgenev, Gorky, Gogol, Mayakovsky), ya da Japon (Kabuki, Noh, ve Kyogen gelenekleri) tiyatrosu gibi diğer ulusların geleneklerine de değinilebilir. Derste ayrıca trajedi ve komedinin klasik tanımlarından göstergebilim, post yapısalcı, cinsiyetçi, sömürge sonrası ve okur odaklı eleştiride çağdaş konulara kadar bir dizi eleştirel ve analitik tartışmalara da değinilebilir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tiyatronun özelliklerine giriş
2Dramatik metinlerin tartışılması
3Dramatik metinlerin tartışılması
4Dramatik metinlerin tartışılması
5Seçilen dramatik metinlerin ve bunların sahnedeki performanslarının analizi ve tartışılması
6Seçilen dramatik metinlerin ve bunların sahnedeki performanslarının analizi ve tartışılması
7Seçilen dramatik metinlerin ve bunların sahnedeki performanslarının analizi ve tartışılması
8Seçilen dramatik metinlerin ve bunların sahnedeki performanslarının analizi ve tartışılması
9Vize
10Sahnede sosyal, ulusal ve kültürel konuların tartışılması
11Sahnede sosyal, ulusal ve kültürel konuların tartışılması
12Sahnede sosyal, ulusal ve kültürel konuların tartışılması
13Sahnede sosyal, ulusal ve kültürel konuların tartışılması
14İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi
 
Kaynaklar:
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
 
Diğer Kaynaklar:
Neil Grant The History of Theatre M.H. Abrams Norton Anthology of English Literature V.1&V.2 Ronald Gaskell Drama and Reality: the European Theatre since Ibsen Oscar Gross Brockett History of the Theatre M.C. Bradbrook Shakespeare and the Theatre of his Time Don B. Wilmeth The Cambridge History of American Theatre John Russell Brown The Oxford Illustrated History of Theatre Martin Esslin The Theatre of the Absurd Artaud, Antonin The Theatre and its Double Edward Braun Meyerhold: A Revolution in Theatre Peter Buse Drama & Theory: Critical Approaches to Modern British Drama Baz Kershaw The Cambridge History of British Theatre since 1985 Hans- Thies Lehmann Postdramatic Theater Aleks Sierz In-Yer-Face Theatre: British Drama Today Karen Munby, Jerome Carroll and Steve Gill Postdramatic Theatre and the Political
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%50
Proje1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor