Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Tiyatro Çalışmaları | ELL 563 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Tiyatro ve canlandırma üzerine iyi bilgi sahibi olurlar. |
2. Sahnede edebi akımların yanı sıra ulusal gelenekleri tartışırlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, tiyatrodaki gelişmelerin bir değerlendirmesini sunar. Ele alınacak konular Ortaçağ, Rönesans, Jakoben, Restorasyon ile ondokuzuncu yüzyıl tiyatrosundan, yirminci yüzyıl yapıtlarına (absürd ve modern tiyatro, post dramatik ve suratına tiyatro vb.) İngiliz tiyatro geleneği, veya ondokuz ve yirminci yüzyıl Amerikan tiyatrosu (O’Neill, Miller, Williams, Hughes, Albee, Mamet, Kushner, Hellman, Shange, Fornes vb.) olabilir. Fransız (Corneille, Molière, Racine, Jarry, Ionesco, Artaud, Beckett ve Arrabal), Alman (Goethe, Lessing, Schiller, Tieck, Kleist, Maeterlink, Brecht, Weill, ve Berg), İtalyan (commedia ve Ariosto, Pirandello ve Fo), İskandinav (Ibsen, Strindberg), Rus (Chekhov, Tolstoy, Turgenev, Gorky, Gogol, Mayakovsky), ya da Japon (Kabuki, Noh, ve Kyogen gelenekleri) tiyatrosu gibi diğer ulusların geleneklerine de değinilebilir.
Derste ayrıca trajedi ve komedinin klasik tanımlarından göstergebilim, post yapısalcı, cinsiyetçi, sömürge sonrası ve okur odaklı eleştiride çağdaş konulara kadar bir dizi eleştirel ve analitik tartışmalara da değinilebilir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tiyatronun özelliklerine giriş |
2 | Dramatik metinlerin tartışılması |
3 | Dramatik metinlerin tartışılması |
4 | Dramatik metinlerin tartışılması |
5 | Seçilen dramatik metinlerin ve bunların sahnedeki performanslarının analizi ve tartışılması |
6 | Seçilen dramatik metinlerin ve bunların sahnedeki performanslarının analizi ve tartışılması |
7 | Seçilen dramatik metinlerin ve bunların sahnedeki performanslarının analizi ve tartışılması |
8 | Seçilen dramatik metinlerin ve bunların sahnedeki performanslarının analizi ve tartışılması |
9 | Vize |
10 | Sahnede sosyal, ulusal ve kültürel konuların tartışılması |
11 | Sahnede sosyal, ulusal ve kültürel konuların tartışılması |
12 | Sahnede sosyal, ulusal ve kültürel konuların tartışılması |
13 | Sahnede sosyal, ulusal ve kültürel konuların tartışılması |
14 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
|
Kaynaklar: |
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Neil Grant The History of Theatre
M.H. Abrams Norton Anthology of English Literature V.1&V.2
Ronald Gaskell Drama and Reality: the European Theatre since Ibsen
Oscar Gross Brockett History of the Theatre
M.C. Bradbrook Shakespeare and the Theatre of his Time
Don B. Wilmeth The Cambridge History of American Theatre
John Russell Brown The Oxford Illustrated History of Theatre
Martin Esslin The Theatre of the Absurd
Artaud, Antonin The Theatre and its Double
Edward Braun Meyerhold: A Revolution in Theatre
Peter Buse Drama & Theory: Critical Approaches to Modern British Drama
Baz Kershaw The Cambridge History of British Theatre since 1985
Hans- Thies Lehmann Postdramatic Theater
Aleks Sierz In-Yer-Face Theatre: British Drama Today
Karen Munby, Jerome Carroll and Steve Gill Postdramatic Theatre and the Political
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %50 |
Proje | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |