PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Kısa Öykü ÇalışmalarıELL 5613 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Kısa öykü türü hakkında kapsamlı bilgi sahibi olurlar.
2. Kısa öykülerin nasıl analiz edileceğini öğrenirler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, sözlü gelenek ve klasik dönemin anekdotlarından, ortaçağ öyküleri ile onyedi ve onsekizinci yüzyıldaki gotik öykülere ve bir tür olarak ondokuzuncu yüzyılda biçimlenişinden günümüze kadar kısa öykünün kökeni ve tarihini inceler. Ders çok eleştirilen belli öykü veya kitaplara (örneğin, Hoffman’ın masalları, Gilman’ın “The Yellow Wallpaper,” Poe’nun “The Purloined Letter,” Kafka, Borges, Barthelme, Barth, Marquez, Lispector ya da Mishima’nın kısa öyküleri); ya da ulusal geleneklerden seçilmiş eserlere odaklanır. Dersin amacı öğrencilerin yorum ve yakın okuma yetilerini geliştirmek olduğu için derste, türün teknik özelliklerinin dışında Patea, May, Jarrell, Lohafer, Ferguson, Wright, Rohrberger, Gerlach, Reid, Sieberd gibi bir çok eleştirmenin bakış açısına da odaklanılır ve farklı kuramlara (biçimcilik, yapısalcılık, Marksizm ve sosyal kuramlar feminizm, psikanaliz, yapıbozumculuk, vs.) değinilir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak Kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Bir tür olarak kısa öyküye giriş
2Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
3Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
4Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
5Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
6Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
7Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
8Vize
9Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
10Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
11Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
12Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
13Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
14İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi
 
Kaynaklar:
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
 
Diğer Kaynaklar:
Wendy Martin The Art of the Short Story Ann Charters The Story and Its Writer: An Introduction to Short Fiction
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler Öğrencilerin dönem boyunca derslerin % 70 ine katılması gerekmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
Ders Katılımı14%10
Ödev2%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Öğrenciler İngilizce dili konusunda kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiye ve düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade etme becerisine sahip olacaklardır.2
2Öğrenciler analitik düşünme becerisine sahip olacak ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade edebileceklerdir.1
3Öğrenciler okullar, kültürel kurumlar, vb. yerlerde bilgi ve deneyimlerini gelecek nesillere aktararak topluma hizmet etmeyi öğreneceklerdir. 2
4Öğrenciler edebi terimler ile İngiliz edebiyatının edebi dönemleri, akımları ve/veya türleri hakkında güncel bilgiye sahip olacaklardır.3
5Öğrenciler sınıf, cinsiyet ve ırk çalışmaları gibi alana ilişkin konu ve disiplinler hakkında bilgi sahibi olarak kültürel konuları tartışabileceklerdir.4
6Öğrenciler edebiyat ve kültür konularında bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapmayı öğrenecek, araştırma teknikleri, yöntemleri ve etik konularında bilgi sahibi olacaktır.1
7Öğrenciler İngiliz edebiyatından başka edebiyatları da değerlendirebileceklerdir.1
8Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olacak ve edebi ve kültürel metinleri inceleyebileceklerdir.2