Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Dünya Edebiyatı | ELL 547 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. dünya etrafından önemli edebi, sanatsal ve başka metinler hakkında bilgi sahibi olurlar. |
2. dünya edebiyatının çeşitliliği ve bunların metinsel şekilleri hakkında çeşitli eleştirel bakış açıları oluştururlar |
3. Seçme metinler üzerine eleştirel ve akademik çalışmalar üretirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Günümüzde edebiyat bürokratik kısıtlamalar ve ulusalcı ideolojilerin ötesine geçmiş, dar “ulusal edebiyat” düşüncesini aşmıştır. Bir coğrafi bölgenin edebiyat tarihi, düşünce ve metinlerin sürekli olarak emperyal, sömürgeci ve küreselleşmeye dayanan ideolojiler ya da gezginler, çevirmenler, eğitim sistemleri ve yeni teknolojiler aracılığıyla yayıldığı için, daha geniş bölgesel ve küresel bağlamından soyutlanamaz.
Öğrencilerin gerçekçi uluslararası ve çoğulcu bir edebiyat anlayışı geliştirmelerini sağlamak amacıyla dersler çağdaş ve geniş bir çerçeve kapsamında yapılacaktır. Ele alınacak konular oldukça çeşitlidir: tek bir edebi türe odaklı kültürler arası bir çalışma (örneğin, epik, peri masalı, lirik şiir, büyülü gerçekçilik, ses ya da görsel ifade); bir tema (örneğin, ölüm kavramı, aile ve toplumsal yapılar, sürgün, seyahat edebiyatı); bir dönem (örneğin, Avrupa ya da Amerikan romantizmi); bir felsefe (örneğin, varoluşçuluk, transhumanizm); ya da daha geniş kuramsal bir bakış açısından haklar, cinsellik, toplumsal cinsiyet, sömürgecilik, sömürge sonrası dönem, ve benzeri konular ele alınabilir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş |
2 | Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması |
3 | Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması |
4 | Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması |
5 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
6 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
7 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
8 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
9 | Vize |
10 | Seçilmiş kültürel konular ve tarih-ötesi bağlamların tartışılması |
11 | Seçilmiş kültürel konular ve tarih-ötesi bağlamların tartışılması |
12 | Seçilmiş kültürel konular ve tarih-ötesi bağlamların tartışılması |
13 | Seçilmiş kültürel konular ve tarih-ötesi bağlamların tartışılması |
14 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
|
Kaynaklar: |
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %50 |
Proje | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |