Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Dünya Edebiyatı | ELL 547 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. dünya etrafından önemli edebi, sanatsal ve başka metinler hakkında bilgi sahibi olurlar. |
2. dünya edebiyatının çeşitliliği ve bunların metinsel şekilleri hakkında çeşitli eleştirel bakış açıları oluştururlar |
3. Seçme metinler üzerine eleştirel ve akademik çalışmalar üretirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Günümüzde edebiyat bürokratik kısıtlamalar ve ulusalcı ideolojilerin ötesine geçmiş, dar “ulusal edebiyat” düşüncesini aşmıştır. Bir coğrafi bölgenin edebiyat tarihi, düşünce ve metinlerin sürekli olarak emperyal, sömürgeci ve küreselleşmeye dayanan ideolojiler ya da gezginler, çevirmenler, eğitim sistemleri ve yeni teknolojiler aracılığıyla yayıldığı için, daha geniş bölgesel ve küresel bağlamından soyutlanamaz.
Öğrencilerin gerçekçi uluslararası ve çoğulcu bir edebiyat anlayışı geliştirmelerini sağlamak amacıyla dersler çağdaş ve geniş bir çerçeve kapsamında yapılacaktır. Ele alınacak konular oldukça çeşitlidir: tek bir edebi türe odaklı kültürler arası bir çalışma (örneğin, epik, peri masalı, lirik şiir, büyülü gerçekçilik, ses ya da görsel ifade); bir tema (örneğin, ölüm kavramı, aile ve toplumsal yapılar, sürgün, seyahat edebiyatı); bir dönem (örneğin, Avrupa ya da Amerikan romantizmi); bir felsefe (örneğin, varoluşçuluk, transhumanizm); ya da daha geniş kuramsal bir bakış açısından haklar, cinsellik, toplumsal cinsiyet, sömürgecilik, sömürge sonrası dönem, ve benzeri konular ele alınabilir.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş |
2 | Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması |
3 | Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması |
4 | Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması |
5 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
6 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
7 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
8 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
9 | Vize |
10 | Seçilmiş kültürel konular ve tarih-ötesi bağlamların tartışılması |
11 | Seçilmiş kültürel konular ve tarih-ötesi bağlamların tartışılması |
12 | Seçilmiş kültürel konular ve tarih-ötesi bağlamların tartışılması |
13 | Seçilmiş kültürel konular ve tarih-ötesi bağlamların tartışılması |
14 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
|
Kaynaklar: |
- |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler
Öğrenciler derslerin en az % 70'ine katılmak zorundadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %50 |
Proje | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenciler İngilizce dili konusunda kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiye ve düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade etme becerisine sahip olacaklardır. | 3 |
2 | Öğrenciler analitik düşünme becerisine sahip olacak ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade edebileceklerdir. | 4 |
3 | Öğrenciler okullar, kültürel kurumlar, vb. yerlerde bilgi ve deneyimlerini gelecek nesillere aktararak topluma hizmet etmeyi öğreneceklerdir. | 2 |
4 | Öğrenciler edebi terimler ile İngiliz edebiyatının edebi dönemleri, akımları ve/veya türleri hakkında güncel bilgiye sahip olacaklardır. | 2 |
5 | Öğrenciler sınıf, cinsiyet ve ırk çalışmaları gibi alana ilişkin konu ve disiplinler hakkında bilgi sahibi olarak kültürel konuları tartışabileceklerdir. | 3 |
6 | Öğrenciler edebiyat ve kültür konularında bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapmayı öğrenecek, araştırma teknikleri, yöntemleri ve etik konularında bilgi sahibi olacaktır. | 2 |
7 | Öğrenciler İngiliz edebiyatından başka edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 4 |
8 | Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olacak ve edebi ve kültürel metinleri inceleyebileceklerdir. | 2 |