PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Çağdaş Edebiyat ve KültürELL 5453 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. 21. yüzyıldaki deneysel yazılar hakkında iyi bilgi sahibi olurlar.
2. İnternetin icadından beri süregelen edebi akımları tartışabilirler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu dersin tanımı yirmibirinci yüzyılın sanat ve edebiyatındaki gelişmelere göre değişecektir. Dersin odaklanacağı alanlardan biri grafik roman, diğeri İngiliz, Amerikan ve Avrupa yazarlarının deneysel şiir, roman ve tiyatro yapıtlarıdır. Ders aynı zamanda yeni okuma ve yazma süreçleri, internetin icadından beri edebiyatta nesnel olarak sayfa ve kitabın sorgulanması, elektronik edebiyattaki gelişmeler, dijital yazı ve bloglar, siberkültür; metinlerarasılık, ve çağdaş edebiyatın eski metinleri ele alışı (Gurur ve Önyargı’ya zombileri eklemek gibi); ya da edebi, sanatsal ve kültürel bakış açılarından bilimsel, tıbbi sorunlara çeşitli konuları içerebilir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Çağdaş edebiyat ve kültürün özelliklerine giriş
2Kuramsal metinlerin tartışılması
3Kuramsal metinlerin tartışılması
4Kuramsal metinlerin tartışılması
5Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
6Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
7Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
8Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması
9Vize
10Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması
11Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması
12Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması
13Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması
14İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi
 
Kaynaklar:
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler Öğrencilerin derslerin yüzde 70 ine katılması beklenir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%50
Proje1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Öğrenciler İngilizce dili konusunda kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiye ve düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade etme becerisine sahip olacaklardır.2
2Öğrenciler analitik düşünme becerisine sahip olacak ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade edebileceklerdir.2
3Öğrenciler okullar, kültürel kurumlar, vb. yerlerde bilgi ve deneyimlerini gelecek nesillere aktararak topluma hizmet etmeyi öğreneceklerdir. 2
4Öğrenciler edebi terimler ile İngiliz edebiyatının edebi dönemleri, akımları ve/veya türleri hakkında güncel bilgiye sahip olacaklardır.2
5Öğrenciler sınıf, cinsiyet ve ırk çalışmaları gibi alana ilişkin konu ve disiplinler hakkında bilgi sahibi olarak kültürel konuları tartışabileceklerdir.4
6Öğrenciler edebiyat ve kültür konularında bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapmayı öğrenecek, araştırma teknikleri, yöntemleri ve etik konularında bilgi sahibi olacaktır.3
7Öğrenciler İngiliz edebiyatından başka edebiyatları da değerlendirebileceklerdir.2
8Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olacak ve edebi ve kültürel metinleri inceleyebileceklerdir.4