Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
20. Yüzyıl Edebiyatı II | ELL 544 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Postmodern çalışmalar hakkında iyi bilgi sahibi olurlar |
2. 20. yüzyılın ikinci yarısındaki görsel sanatlar, mühendislik, müziğin özelliklerini öğrenirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
ELL 543 (20. Yüzyıl Edebiyatı I) dersindeki tartışmaları sürdüren bu ders, yirminci yüzyılın ikinci yarısında gelişen edebi ve sanatsal biçemleri ele alır. Derste incelenecek konular Harrison, Heaney, Black Mountain şairleri, Beat kuşağı, New York okulu, Adrienne Rich, Carol Ann Duffy gibi İngiliz, İrlandalı ve Amerikalı şairlerin şiirleri; İngiliz ve Amerikalı romancıların (Ackroyd, Swift, Carter, Winterson, Barth, Barthelme, Federman, Vonnegut, Rushdie, Ishiguro, Kureishi, Coetzee, vs.) metinlerinde üstkurmaca, parodi, metinlerarasılık ve çerçeve metin gibi postmodern anlatım teknikler; büyülü gerçeklik ve Latin Amerika romanı; absurd tiyatro (Beckett, Ionesco, Genet, Albee, Pinter); postdramatik ve “suratına tiyatro”dan seçmeler olabilir. Metinlerin incelenmesinde yeni ifade biçimlerinin denenmesi kadar sınıf, ırk, etnisite ve toplumsal cinsiyet gibi tematik konular da dikkate alınabilir.
Ayrıca bu derste Rivera, Kahlo gibi Latin Amerika sanatçılar da dahil olmak üzere görsel sanatlar, soyut dışavurumculuk, pop sanat, mimaride eklektisizm, postmodern sinema, Hollywood film endüstrisi ve farklı biçimlerdeki çeşitli müzik ve performans sanatları da ele alınabilir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Postmodern edebiyat ve kültürün özelliklerine giriş |
2 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
3 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
4 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
5 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
6 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
7 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
8 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
9 | Vize |
10 | Kültürel eserlerin tartışılması |
11 | Kültürel eserlerin tartışılması |
12 | Kültürel eserlerin tartışılması |
13 | Kültürel eserlerin tartışılması |
14 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
|
Kaynaklar: |
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Jean Baudrillard Simulacrum and Simulation
Eleanor Heartney Postmodernism
Hal Foster, ed. The Anti-Aesthetic: Essays on Postmodern Culture
Jürgen Habermas “Modernity versus Postmodernity”
Jean-François Lyotard, "Answering the Question: What is the Postmodern?"
Linda Hutcheon The Politics of Postmdoernism
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |