Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
20. Yüzyıl Edebiyatı I | ELL 543 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 20. yüzyılın birince yarısındaki tarihi, sosyal ve bilimsel değişimleri öğrenirler. |
2. Modernist edebiyatı inceleyebilecekler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Sanat ve edebiyatta modernism olarak nitelenen yirminci yüzyılın ilk yarısı sanatçıların yerleşik temsil biçimlerine meydan okumaya başladıkları ve soyutlama ile belirsizlik içeren yeni ifade biçimlerini denedikleri bir dönemdir. Ders dönemin edebiyat ve sanatının kuantum fiziği, relativite ve psikanaliz gibi bilimsel gelişmeler kadar tarihsel ve sosyal değişimlerden nasıl etkilendiğine de yönelecektir. Edebiyatın açısından tartışılacak konular şiirden (savaş şiiri, Yeats, Eliot, İmgeciler, E. E. Cummings, Neo- Romantik şiir) bilinç akışı ve Joyce, Woolf, Conrad, Fitzgerald, Hemingway, Faulkner, Robbe-Grillet, Bataille, Kafka, Proust gibi büyük İngiliz, Amerikan ve Avrupa yazarlarının eserlerinin yapısal ve tematik özelliklerine ve Sartre, Camus ve Freud’un felsefi yazılarına kadar değişir.
Dersin diğer odak alanları sanatta çeşitli modernist akımlar (Dada, Sürrealizm, Fütürizm, Kübizm, Dışavurumculuk, vs.); yeni sanat tarzları olarak sinema ve fotoğraf; mimarideki değişimler (Wright, Le Corbusier, the Bauhaus school, vs); klasik müzikte oluşan gelişmeler (Schoenberg, Satie, Stravinsky, vs., gibi bestecilerin eserlerinde görülen atonalite ve politonalite) ve jazz müziği olabilir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Modernizmin özelliklerine giriş |
2 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
3 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
4 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
5 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
6 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
7 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
8 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
9 | Vize |
10 | Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması |
11 | Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması |
12 | Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması |
13 | Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması |
14 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
|
Kaynaklar: |
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Lawrence Rainey, Christine Poggi, Laura Wittman Futurism: An Anthology
Renato Poggioli The Theory of the Avant-Garde
Daniel Albright Modernism and Music: An Anthology of Sources
Walter Benjamin “The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction”
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %50 |
Proje | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |