PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Tasarım Stüdyosu IIIAGR 5023 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. İç mimarlık disiplini bağlamında kavramsal tasarım yaklaşımlarını kapsamlı bir şekilde anlayabilir ve açıklayabilir.
2. Mekânsal tasarımda insan odaklı ihtiyaçlar ile estetik kaygılar arasındaki diyalektik ilişkiyi eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
3. Felsefi ve kuramsal çerçeveleri gelişmiş tasarım düşüncesine ve profesyonel uygulamaya entegre edebilir.
4. Gelişmiş programlama ve organizasyon yöntemlerini kullanarak karmaşık mekânsal problemlere yenilikçi ve araştırma temelli çözümler geliştirebilir.
5. İç mimarlık projelerinin geliştirilmesinde eleştirel karar alma süreçlerini destekleyecek şekilde disiplinlerarası bilgiyi sentezleyebilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerIAGR 501
 
Dersin Tanımı:

IAGR 502, öğrencilerin 501 için gerçekleştirdikleri kapsamlı araştırma çalışmasının devamı niteliğindedir. 502'de, seçilen bir fonksiyonun (müze, otel, hastane vb.) Mimari gereksinimleri ve öğrenciler tarafından geliştirilen mimari program fiziksel bir projeye dönüştürülür. 502'de, öğrenciler verilen işlevi 501'deki araştırmaları ile elde edilen kılavuzlara göre tasarlamalıdırlar.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrenci çalışmasının herhangi bir bölümünün jeneratif bir AI aracı/LLM kullanılarak kopyalanmasına, literatür incelemesinin oluşturulmasına izin verilmez, çünkü bu dersin değerlendirme kriterlerine göre, öğrenci(ler) çalışmalarının öğrenciye özgü olması gerekmektedir ve çalışmanın doğruluğu, bütünlüğü ve geçerliliği öğrencinin sorumluluğudur. Ancak, standart akademik uygulama doğrultusunda, bu ders, AI araçları veya büyük ölçekli jeneratif modeller tarafından oluşturulan görseller hariç olmak üzere, akademik eleştiri ve tartışmanın bir parçası olarak açıklayıcı amaçlar için jeneratif AI örneklerinin kullanılmasına izin verir; bu örnekler, eğitmene sunulan herhangi bir metinde uygun şekilde işaretlenmeli ve biçimlendirme gereksinimlerine uygun şekilde tam olarak atıfta bulunulmalı ve referans gösterilmelidir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Program ve Mimari plan alokasyon çalışması: 1/200 or 1/100
2Panel Tartışması: 1/100 Plan Şeması + Tasarım Kavramsallaştırması
3Panel Tartışması: Mekanlardaki Tasarım Kavramsalı ve Dili ; Görünüş ve Perspektif Çizimleri
4Panel Tartışması: 1/100 Planlar, Kesitler ve Cephe Görünüşleri, Perspektifler; Renk ve Malzeme Şemaları
5Ara Jüri 1: Kritikler ışığında Proje Önerisi ve tercih edilen Yapım Teknolojilerini geliştirmek için yeni perspektifler
6Ara Jüri 1 Değerlendirmesi: 1/50 Özel Alan Planlar/Kesitler/ Cephe Görünüşleri; Renk ve Malzeme Şemaları; Bina Sistemlerini içeren Teknik Planlar (HVAC, Aydınlatma, Yangın vb.)
7Panel Tartışması: 1/50 Özel Alan Planlar/Kesitler/ Cephe Görünüşleri; Renk ve Malzeme Şemaları; Bina Sistemlerini içeren Teknik Planlar (HVAC, Aydınlatma, Yangın vb.)
8Panel Tartışması: 1/20 Özel Alan 1 Planlar/Kesitler/ Cephe Görünüşleri; Renk ve Malzeme Şemaları; Bina Sistemlerini içeren Teknik Planlar (HVAC, Aydınlatma, Yangın vb.)
9Panel Tartışması: Özel Alan 1 için Detay Çalışmaları
10Panel Tartışması: 1/20 Özel Alan 2 Planlar/Kesitler/ Cephe Görünüşleri; Renk ve Malzeme Şemaları; Bina Sistemlerini içeren Teknik Planlar (HVAC, Aydınlatma, Yangın vb.)
11Panel Tartışması: Özel Alan 2 için Detay Çalışmaları
12Ara Juri 2: Kavram Posteri, 1/100 Planlar / Kesitler / Cephe Görünüşleri, 1/20 Özel Alanlar için Kısmi Plan / Kesit / Görünüşler, 1/10, 1/5 ve 1/2 ölçekli Özel Alanlara ait Detay Çalışmaları, Perspektifler, Malzeme Örnekleri
13Ara Jüri 2 Değerlendirmesi: Tasarım Fikrinin Görselleştirilmesi ile Malzeme ve renk seçimleri üzerine tartışılması
14Final Teslimi Hazırlıkları: Kavram Posteri, 1/100 Planlar / Kesitler / Cephe Görünüşleri, 1/20 Özel Alanlar için Kısmi Plan / Kesit / Görünüşler, 1/10, 1/5 ve 1/2 ölçekli Özel Alanlara ait Detay Çalışmaları, Perspektifler, 3 boyutlu Modelleme, Malzeme Örnekleri
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, yüz yüze kritikler ile yürütülmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav2%30
Final Sınavı1%40
Proje8%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İçmimarlık, iç mekân tasarımı ve ilişkili disiplinlerden edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme, bu bilgileri disiplinlerarası etkileşim içinde yorumlayarak yeni bilgiler oluşturabilme.4
2Bilimsel araştırma yöntemleri ile bilgiye ulaşabilme, veri toplama ve bu bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilme, içmimarlık alanında karşılaşılan sorunları çözümleyebilme.4
3Tasarım ve teori, renovasyon ve tarih, kentsel iç mekânlar, sosyal-psikolojik ve kültürel etmenler, ekolojik tasarım, akustik, aydınlatma ve renk, gelişmiş strüktürler ile yönetim ve pazarlama gibi konularda edindiği bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme ve bu çalışmaları etkin bir biçimde yürütebilme.4
4İçmimarlık alanında gerekli akademik personeli ve toplumun farklı taleplerini karşılayacak liderlik becerileri kazanarak uzmanlık gerektiren çalışmaları bağımsız olarak planlayabilme, yönetebilme ve bu süreçlerde aktif sorumluluk alabilme.4
5İçmimarlık alanında gerekli bilimsel ve teknolojik altyapıyı etkin bir şekilde kullanabilme; bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini tasarım süreçlerinde ve farklı disiplinlerdeki uygulamalarda kullanabilme.4
6İçmimarlık alanındaki güncel gelişmeler ışığında edindiği uzmanlık bilgilerini ve araştırma sonuçlarını alan içi ve dışı paydaşlara sistematik biçimde aktarabilme, mesleki ilişkileri yönlendiren normları eleştirel olarak değerlendirme ve gerektiğinde değiştirebilme.4
7En az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde İngilizce kullanarak alanındaki bilimsel gelişmeleri takip edebilme, sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.4