Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Avrupa Tarihinde Türk İmgesi | PSI 524 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: Avrupa’nın tarihsel ‘öteki’si olarak kabul edilen Türklerin Batı kültüründeki algısının tarihsel dönemler ve olaylara göre gösterdiği değişikliklerin belgeler, söylemler ve edebi eserlerde inceler, Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne katılım sürecinde karşılaştığı kültürel güçlükler, İslamofobi gibi güncel sorunların mitolojik, tarihsel ve kültürel açıklamalarını kavrarlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Avrupa’nın tarihsel ‘öteki’si olarak kabul edilen Türklerin Batı kültüründeki algısının tarihsel dönemler ve olaylara göre gösterdiği değişikliklerin belgeler, söylemler ve edebi eserlerde incelenmesini içerir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | GİRİŞ |
2 | TRUVA EFSANESI |
3 | ANTIK YUNAN VE PERS SAVAŞLARI |
4 | TÜRKLERİN ORTA ASYA’DAN GELİŞİ VE MALAZGİRT |
5 | İSTANBUL’UN FETHİ |
6 | KANUNI SULTAN SULEYMAN VE VIYANA KUSATMASI |
7 | Ara sınav |
8 | LEPANTO DENIZ SAVAŞI |
9 | AVRUPA UYUMU: PARİS ANTLAŞMASI VE BERLİN KONGRESİ |
10 | ABDÜLHAMİT DÖNEMİ |
11 | BİRİNCİ DÜNYA SAVAŞI VE ÇANAKKALE |
12 | LOZAN ANTLAŞMASI VE MODERN TÜRKİYE’NİN KURULUŞU |
13 | TURKİYE VE AVRUPA BİRLİĞİ |
14 | SON DEĞERLENDİRME |
|
Kaynaklar: |
Halil İnalcık
Rönesans Avrupası
Türkiye'nin Batı Medeniyetiyle Özdeşleşme Süreci
ISBANKASI YAYINLARI 2016
İlber Ortaylı Türklerin Tarihi TİMAŞ 2015
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Ana kaynaklar dışında spesifik herhangi bir kaynak kullanılmamaktadır. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Yüz yüze sözlü anlatım aracılığı ile öğrencileri bilgilendirip yönlendirerek dönem boyu sürdürmeleri gereken araştırmaların bilimsel bütünlük ve analitik niteliğinin yüksek kalitede olmasını sağlamak |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
Ödev | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |