Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Turk Ceza Hukukunda Ekonomik Suçlar ve Cezaları | HUK 545 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Ekonomik suçların tanımını ve kapsamını kavratmak |
2. İlgili mevzuatlar çerçevesinde suç tiplerini analiz etmek. |
3. Yargı kararları ışığında uygulamadaki sorunları tartışmak. |
4. Öğrencilere ekonomik suçlarla mücadelede hukuki bakış açısı kazandırmak. |
5. Ekonomik suçlarla mücadelede ulusal ve uluslararası mekanizmaları değerlendirmek. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, ekonomik suçların hukuki çerçevesini ve uygulamadaki yansımalarını incelemeyi amaçlar. Bankacılık, sermaye piyasaları, vergi ve sigorta alanlarında işlenen suçlar ile kara para aklama, dolandırıcılık ve yolsuzluk gibi ekonomik suç türleri ele alınacaktır. Ders kapsamında, ilgili mevzuat, yargı kararları ve uluslararası düzenlemeler ışığında ekonomik suçların tanımları, unsurları ve yaptırımları analiz edilecektir.? |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş: Ekonomik Suç Kavramı ve Önemi |
2 | Türk Ceza Hukukunda Ekonomik Suçların Yeri |
3 | Bankacılık Suçları: Mevzuat ve Uygulama |
4 | Sermaye Piyasası Suçları ve SPK Düzenlemeleri |
5 | Vergi Kaçakçılığı ve Vergi Suçları |
6 | Kara Para Aklama ve Finansal Suçlar |
7 | Uluslararası Ekonomik Suçlar ve İşbirliği Mekanizmaları |
8 | Ara Sınav |
9 | Tüketici Dolandırıcılığı ve Haksız Ticari Uygulamalar |
10 | Şirketlerde Yolsuzluk ve İç Denetim Mekanizmaları |
11 | Yargı kararları ışığında ekonomik suçların değerlendirilmesi |
12 | Ekonomik suçlarda ceza hukuku uygulamaları |
13 | Ekonomik suçlarla mücadelede etik ve mesleki sorumluluk |
14 | Genel Değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Yener ÜNVER, Ekonomik Suçlar, İstanbul, Seçkin Yayıncılık, 2015/09. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Sulhi DÖNMEZER, Ekonomik Suçlar, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1985, S. 7, s. 19-30 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Teorik anlatım ve uygulamadan örneklerin sınıfta tartışılması |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Dönem Ödevi | 1 | %50 |
Sözlü Sunum | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Hukuk normlarının evrensel ve toplumsal temellerini ve etkilerini saptayabilme becerisi | 3 |
2 | Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki hukuki ilişkileri tahlil edebilme becerisi | 2 |
3 | Hukuki sorunları belirleme, analiz etme ve soruna uygulanacak hukuk kurallarını tespit etme becerisi | 3 |
4 | Kavramsal düşünme, kavramsal ve pratik bilgileri yorumlayabilme ve hukuki sorunların çözümünde uygulayabilme becerisi | 3 |
5 | Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme becerisi | 3 |
6 | Hukuki ilişkilerin düzenlenmesinde ve uyuşmazlıkların çözümünde sözlü ve yazılı etkili iletişim kurma becerisi ve hukuki durumları belgelendirme becerisi | 4 |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | 3 |
8 | Çağın sosyal, ekonomik, politik ve hukuki sorunlarına ilgi duymak ve bu sorunlar hakkında bilgili olma ve bu doğrultuda olaylara disiplinler arası bir yaklaşımla bakabilme becerisi | 4 |
9 | Hukuk alanında çalışma disiplini, mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 3 |
10 | Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme becerisi | 3 |
11 | Hukuk alanıyla ilgili teknolojik temelli mesleki programları kullanabilme becerisi | 0 |
12 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi | 1 |
13 | Hukuk bilimiyle yakından ilişkili ekonomi, tarih, sosyoloji, felsefe ve maliye gibi disiplinlerden yararlanabilmek ve farklı inceleme alanlarına ilişkin çok disiplinli bir bakış açısına sahip olmak | 3 |
14 | Hukuki sorunlara insan hakları temelinde yaklaşabilme becerisi | 1 |
15 | Mesleki ve sosyal alanlarda kolektif çalışma becerisine sahip olmak | 2 |
16 | Hukukun evrensel ilkeleri ışığında sosyal ve hukuksal sorunlara eleştirel bakabilme ve çözümler ortaya koyabilme becerisi | 3 |