Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Edebiyat ve Sinema | ELL 531 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Uyarlama çalışmaları hakkında bilgi sahibi olurlar. |
2. Edebiyat ve filmle alakalı olarak kuramsal mevzular hakkında tartışabilirler |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Edebi metinler ve sinemadaki temsil biçimleri arasındaki ilişkilerin incelenmesini içeren bu ders, her iki alandaki kavram ve kuramlara odaklanmaktadır. Bu nedenle, bu ders, bir yandan, epik, roman, tiyatro oyunu ya da şiir gibi çeşitli edebi türleri ve bunların uyarlamalarını içermekte; diğer yandan, belirli bir türün uyarlama sürecini ya da tek bir yazarın metinlerinin çeşitli uyarlamalarını) ele almaktadır.
Dersin amacı, geleneksel uyarlama çalışmalarındaki metne sadakat tartışmalarının ilerisine gitmek olduğu için, dersin esas ele alacağı konular şunlar olabilir: iki alan arasındaki farklılıkları olduğu kadar benzerlikleri, görsel ve sözlü temsildeki estetik ve yapısal benzerlikler, farklılıklar ve karşıtlıkları dikkate alarak anlamak ve değerlendirmek; çerçeveleme ve yayına hazırlama; biçem, tür, ve konu; anlatım biçimleri ve teknikleri; zamansal ve uzamsal yapısal yapılar; gönderme ve benimsetme; ve sinemadan digital medyaya kadar uzanan farklı bağlamlardaki alımlama ve dolaşım.
Bu nedenle, dersin malzemesi, klasik oyunlardan çağdaş popüler kurmacaya kadar uzanan edebi metinleri, deneysel filmden son yapılan çalışmalara kadar çeşitli türlerdeki senaryoları kapsayabilir, hatta eleştirel makalelerden kuramsal yazılara, sosyal, politik, bilimsel ve edebi kuram alanlarındaki çağdaş tartışma konularını içerebilir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş |
2 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
3 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
4 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
5 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
6 | Uyarlamaların analizi ve tartışılması |
7 | Uyarlamaların analizi ve tartışılması |
8 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
9 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
10 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
11 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
12 | Filmlerin analizi ve tartışılması |
13 | Filmlerin analizi ve tartışılması |
14 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
|
Kaynaklar: |
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Timothy Corrigan Film and Literature: An Introduction and Reader
Linda Costanzo Cahir Literature into Film: Theory and Practical Approaches
Stephanie Harrison Adaptations: from Short Story to Big Screen
Linda Hutcheon A Theory of Adaptation
Thomas Leitch Film Adaptation and Its Discontent |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 1 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |