Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları | ELL 502 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Toplumsal cinsiyet çalışmaları hakkında iyi bir bilgi birkimine sahip olurlar. |
2. Kişiliğin oluşması hakkında tartışabilirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu disiplinler arası ders, öğrencilerin beşeri bilimler ile doğa ve fen bilimlerinde toplumsal cinsiyet ve seks konularında basmakalıp kavramlara yer veren metinleri sorgulamalarını amaçlar. Toplumsal cinsiyet, seks, ırk, sınıf ve etnik yapının nasıl kesiştiğini, bu kavramlara bağlı olarak sosyal ve biyolojik faktörlerin ne ölçüde kimlikleri etkilediğini, cinsiyet rollerinin bireysel kimlikleri, kurumları, ve güç yapılarını şekillendirmeye nasıl hizmet ettiğini inceler.
Seçilen edebi metinler, sinema ve medya ürünleri ve diğer türde metinler, kimlik oluşumu yapısının farklı tarihsel ve kültürel bağlamlarda nasıl üretildiği ve şekillendirildiğini yorumlayan ve sorgulayan kültürel yapıtlar olarak irdelenecektir. Ders kültürler ve toplumda kabul gören fikirlerin bu metinlerin okunuş ve sunuşunu ne ölçüde etkilediğini araştırır. Bu yüzden ders konuları feminizm, erkeklik, kuir, ve cinsiyet değiştirme çalışmaları; postmodern, sömürü sonrası, psikanalitik, ve bilişsel kuramlar; eleştirel ırk ve yasal kuramlar; cinsiyetçi yazı ve kanon oluşturma; sosyal ve yasal eylemler gibi bir dizi eleştirel ve kuramsal bakış açısını da içerir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Kültürel çalışmalara ve cinsiyet çalışmalarına giriş |
2 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
3 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
4 | Kültürel eserlerin analizi ve tartışılması - edebiyat |
5 | Kültürel eserlerin analizi ve tartışılması - yazılı basın |
6 | Kültürel eserlerin analizi ve tartışılması - yazılı basın |
7 | Kültürel eserlerin analizi ve tartışılması - görsel medya |
8 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
9 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
10 | Kültürel eserlerin analizi ve tartışılması - televizyon |
11 | Kültürel eserlerin analizi ve tartışılması - televizyon |
12 | Kültürel eserlerin analizi ve tartışılması - sinema |
13 | Kültürel eserlerin analizi ve tartışılması - sinema |
14 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
|
Kaynaklar: |
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Judith Butler Gender Trouble
Simone de Beauvoir The Second Sex
Naomi Wolf The Beauty Myth |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, seminerler, filmler |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 1 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |