Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Avrupa Birliği Ticaret Politikası ve Türkiye | INTT 519 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. AB’nin ortak ticaret politikasını bilir. |
2. AB ve Türkiye arasındaki ekonomik bütünleşme düzeyini bilir. |
3. AB ve Türkiye arasındaki Gümrük Birliği’ni ve bunun Türkiye ekonomisi üzerindeki etkilerini bilir. |
4. AB ve Türkiye arasındaki mali işbirliğini bilir. |
5. AB’nin yeni ticaret stratejisi anlayışını ve bunun Türkiye ekonomisi üzerindeki etkilerini bilir. |
6. AB ve Türkiye arasındaki ekonomik bütünleşme sürecinin önündeki kısıtları bilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Türkiye ile Avrupa bütünleşmesinin ekonomik boyutu incelenerek, gümrük birliğinin teorik çerçevesi, AB-Türkiye arasındaki gümrük birliğinin oluşum süreci, ortak dış ticaret politikasının işleyişi, AB’nin yeni ticaret stratejisi anlayışı ve Türkiye, Türkiye-AB mali işbirliği, Türkiye –AB ekonomik bütünleşmesinin mevcut durumu ve önündeki kısıtlar konularına yer verilmektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Üretken yapay zeka kullanılabilir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Türkiye- Avrupa Birliği İlişkilerinin Tarihçesi |
3 | Ekonomik Bütünleşme ve Türleri |
4 | Gümrük Birliği Teorisi |
5 | Türkiye-AB Gümrük Birliği Süreci ve Ortak Dış Ticaret Politikası |
6 | Gümrük Birliği’nin Etkileri ve Türkiye-AB Ticareti |
7 | Ara sınav |
8 | Gümrük Birliği’nin Kapsamına Girmeyen Alanlar |
9 | Avrupa Birliği Yeni Ticaret Stratejisi Anlayışı ve Türkiye: Zorluklar ve Sorunlu Alanlar |
10 | Mali İşbirliği |
11 | Türkiye’nin AB ile Ekonomik Bütünleşme Süreci |
12 | Türkiye Ekonomisinin Kopenhag Ekonomik Kriterleri Bağlamında Değerlendirilmesi |
13 | Ekonomik Bütünleşmedeki Kısıtlar |
14 | Türkiye-Avrupa Birliği İlişkilerinin Geleceği ve Değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Senem Aydın-Düzgit, and Nathalie Tocci Turkey and the European Union Palgrave 2015 9781137387318 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Akçay, Belgin ve Sinem Akgül-Açıkmeşe (der.) Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri: Tarihçe, Teoriler, Kurumlar ve Politikalar Seçkin Yayıncılık 2017 978-975-024200-7 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
İlgili konular derste öğretim üyesi tarafından teorik olarak aktarılacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Dönem Ödevi | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Türkiye ve küresel dünya ticareti ile ekonomi hakkında geniş bilgi edinmek. Modern ve güncel ticaret ve lojistik bilgisiyle ticaret ve lojistik alanındaki becerileri artırmak. | 0 |
2 | Uluslararası işletme, küresel pazarlama, uluslararası dağıtım, uluslararası yönetim, lojistik, mikroekonomi, makroekonomi, uluslararası ekonomi ve politika, uluslararası ticaret teorisi, dış ticaret düzenlemeleri, gümrük işlemleri, uluslararası pazarlama araştırmaları ve uluslararası yatırım konularında güncel ve kapsamlı bilgi edinmek. Uluslararası işletme, uluslararası lojistik, uluslararası ekonomi ve uluslararası ticaret alanlarında analitik ve kavramsal öngörü ve değerlendirme becerileri kazanmak. | 0 |
3 | Uluslararası düzeyde lojistik, dağıtım kanalları ve alt kanalları, toptancılık ve perakendecilik hakkında bilgi edinmek. Uluslararası ticaret ve lojistik alanında mevcut pozisyonlarda çalışma ve gelecekte üst pozisyonlara aday olma fırsatı elde etmek. | 0 |
4 | Saha çalışmaları, özel konular, güncel vaka analizleri ve uygulamalar hakkında bilgi edinmek. Uluslararası işletme, ticaret ve ekonomiyi küresel bir bakış açısıyla değerlendirme fırsatı kazanmak. | 0 |
5 | Uluslararası işletme, ticaret ve ekonomiyi küresel bir bakış açısıyla değerlendirme fırsatı elde etmek. İhracat ve ithalat işlemleri ile bunların uygulamaları hakkında geniş bilgi edinmek. | 0 |
6 | İhracat, ithalat ve yatırım işlemleri ile yürürlükteki mevzuat hakkında gerekli bilgileri edinmek. | 0 |
7 | Dış ticarette gerekli olan lojistik hizmetler, depolama, yükleme, boşaltma ve taşıma konularında bilgi ve beceri sahibi olmak. | 0 |
8 | Günlük hayatta kullanılabilir yönetim becerilerini geliştirmek. Uluslararası ticaret hukuku ve düzenlemeleri hakkında bilgi edinmek. | 0 |
9 | Sürekli gelişim ve yeni fikirlere açıklık konusunda bakış açısını geliştirmek. Küresel pazar risklerini ve fırsatlarını belirleme becerileri kazanmak. | 0 |
10 | Küresel ortamda uygulanabilir yönetim ve idari becerileri edinmek. Uluslararası iletişim ve müzakere becerilerini geliştirmek. | 0 |