Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Stratejik Planlama ve Yönetim | MAN 524 | 5 | 2 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Stratejik yönetim sürecini tanımlayabilme |
2. Vizyon ve misyon bildirimlerinin geliştirilme sürecini tartışabilme |
3. Yıllık amaçları açıklayabilme |
4. Stratejilerin oluşturulmasında iç ve dış değerlendirmelerin amaç ve kapsamlarını tanımlayabilme |
5. İşletmelerin iç ve dış çevrelerini analiz edebilme |
6. Farklı stratejileri tanımlayabilme ve bu stratejiler ile ilgili örnek verebilme |
7. Porter’ın beş jenerik stratejilerini belirleyebilme ve müzakere edebilme |
8. Stratejileri gerçekleştirilebilmek için temel araçları karşılaştırabilme |
9. Stratejileri kolaylaştıran taktikleri açıklayabilme |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | MAN 503, MAN 511, MAN 513, MAN 515 |
|
Dersin Tanımı:
Stratejik kararlar, bir işletmenin uzun süreli rekabetçi konumunu ve gelecekteki yönünü belirler. Stratejik karar verme her büyüklük ve türdeki işletmelerde meydana geldiğinden, öğrencilerin bu süreci öğrenmesi önemlidir. Bu ders, öğrencilerin bir işletmeyi yönetebilmek için gerekli olan yetenekler ile donanımlarının sağlanması doğrultusunda, belirli bir işlevsel seviyeden ziyade kurumsal seviyede stratejik yönetim kavramları ile süreçlerini tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu dersin tamamlanması ile, öğrenciler farklı işletmelerde stratejik yönetim faaliyetleri için değerli katkılar sunabilmelerine imkan veren temel kavramları, süreçleri, düşünceleri ve araçları anlayacaklardır |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Stratejik Yönetimin Kapsamı |
2 | İşletmenin Vizyonu ve Misyonu |
3 | Amaçlar ve Stratejiler |
4 | İşletmenin Dış (Makro/Genel) Çevresi |
5 | İşletmenin Dış (Sektör) Çevresi |
6 | İşletmenin Dış Çevresinin Değerlendirilmesi |
7 | İşletmenin İç Çevresi |
8 | İşletmenin İç Çevresinin Değerlendirilmesi |
9 | Eylem olarak Stratejiler – Strateji Türleri |
10 | Strateji ve Rekabet Avantajı – Jenerik Stratejiler |
11 | Stratejilerin Gerçekleştirilmesi için Araçlar |
12 | Stratejilerin Analizi ve Seçimi |
13 | Bir Örnek Olay Analizinin Hazırlanması ve Sunumu |
|
Kaynaklar: |
Fred David and Forest David (2017). Strategic Management: Concepts and Cases, Pearson (ISBN 978-0-13-416784-8) |
|
Diğer Kaynaklar: |
John Gamble, Arthur Thompson, Margaret Peteraf (2017). Essentials of Strategic Management: The Quest for Competitive Advantage, McGrawHill (ISBN 978-1-25-954698-3) |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders Anlatımı, Örnek Olay Analizi, Derse Katılım ve Tartışma |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Durum Analizi | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |